  • Data: 2007-02-27 14:11:15
    Temat: Re: Kurs dla pracownika
    Od: "grzess" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A możesz podać jakąś podstawę prawną? Twoja wersja "płacić czy nie"
    > istotnie się różni od wersji poprzedników.

    Kwestie podnoszenia kwalifikacji zawodowych ujęto w art. 17, 94, 102 i 103
    KP, które odsyłają do rozporządzenia ministra edukacji narodowej oraz
    ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie
    zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia
    ogólnego dorosłych (Dz.U. nr 103, poz. 472 z późn. zm.; dalej
    rozporządzenie). Zgodnie z tymi przepisami kursy uznawane są jako podstawowe
    formy kształcenia, dokształcania, a także doskonalenia w formach
    pozaszkolnych.
    Problematyka zaliczania szkoleń do czasu pracy jest sporna i nie doczekała
    się bogatego orzecznictwa Sądu Najwyższego.
    Orzeczenie z 25 stycznia 2005 r. (I PK 144/04) pośrednio potwierdza tezę, że
    szkolenia, które są ściśle związane z wykonywaną pracą, powinny być
    traktowane jako czas wykonywania pracy i jest to jedyne mi znane orzeczenie,
    które odnosi sie do zaliczenia czasu poświęconego na szkolenie do czasu
    pracy i warto w tym miejscu dodać że odnosi sie do szkoleń/kursów sciśle
    związanych z wykonywaniem pracy, które pracownikowi nie dają innych
    korzyści, a nie jest takim kursem, kurs w którym wydano świadectwo z którego
    pracownik korzystać może poza pracą.

    grzess