  • Data: 2019-09-16 16:58:13
    Temat: Re: Kupno udziału w spadku cd
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 16 września 2019 16:35:44 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Zabudowana nieruchomość rolna, pow ok 7tys więc wg starej ustawy rolnej nie mogłem
    w prosty sposób nabyć nawet udziału(bo powyżej 3tys m2 tylko rolnicy imogli).Od kilku
    miesięcy jak poprawili ustawę o obrocie ziemią to limit jest 10tys m2

    A, dziwiłem się, bo napisałeś, że w tym 0,7ha "również" rolne - a wychodzi, że tylko
    rolne.

    Ta, to było niezłe, kupić nie można, sprzedać nie można - ale można odziedziczyć (ale
    nie można było sprzedać udziału w spadku, bo był "zatruty"). Więc lepiej niż za PRL,
    bo wtedy i z dziedziczeniem były obostrzenia.
    Ale zawsze można zostać rolnikiem albo księdzem ;>

    Zabudowana nieruchomość rolna to też jest niezła ściema.

    Ale tak na serio to tym rolnikiem nie było aż tak trudno zostać, dawało się to
    załatwić (ew. uprzednią dzierżawą przez 5 lat).
    A jak to nabędziesz, to i tak będziesz musiał na tym przez 5 lat rolniczyć - choć
    oczywiście nie wiadomo, czy ktoś to sprawdzi i czy nie sprowadzi się jedynie do tego,
    że nie będziesz mógł przez 5 lat sprzedać.