  • Data: 2009-01-14 22:18:52
    Temat: Re: Kupno od prywatnych osob a ew. konsekwencje prawne.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Jan 2009, ant wrote:

> [...]
    [...]
    > Z ciekawości, jak kupujesz od prywatnych osób na aukcjach,
    > to na podstawie jakich dokumentów to księgujesz u siebie?
    > Wystawiają Ci faktury?

    Powinni wystawić rachunki - zobowiązuje do tego Ordynacja Podatkowa,
    ale p*osłowie zrobili to metodą kolejnej redefinicji "prowadzenia
    działalności gospodarczej" i znaczna większość sprzedających woli
    narazić się USowi za odmowę wystawienia rachunku, niż wystawić
    zgodnie z obowiązkiem ten rachunek: "bo ja nie prowadzę DG".
    No toż ^%#%#@%@# nie prowadzisz w rozumieniu ustawy o SUS, o VAT,
    o dochodowym i co tam jeszcze... ale w rozumieniu Ordynacji tak :]
    (mamy kilka rozbieżnych definicji DG, co ustawa to inaczej)

    Ja poprzestaję na umowie + dowód zapłaty + wydruk z aukcji.

    Na .podatki ktoś dziś podał link do ciekawego wyroku, polecam :D

    pzdr, Gotfryd