eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKupno na allegro i problem z otrzymaniem wylicytowanego towaru. › Re: Kupno na allegro i problem z otrzymaniem wylicytowanego towaru.
    From: kuba <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupno na allegro i problem z otrzymaniem wylicytowanego towaru.
    Date: Thu, 10 Dec 2009 10:45:34 +0100

    Olgierd pisze:

    > Nb. w tej części jest to dla mnie największe chyba zdziwko.

    O tym napisałem w swoim poście - w żadnym razie nie może być to
    pierwotna niemożliwość!
    Co do pełnomocnictwa - a czy w treści czynności prawnej było ujawnione,
    że allegrowicz działa jako pełnomocnik. Bo jeśli tak, to ok, wtedy
    kupujący powinien się zawsze liczyć z przekroczeniem zakresu
    pełnomocnictwa. Ale podejrzewam, że nie było, bo dochowanie takiej
    staranności jest raczej niespotykane. Ze względu na ochronę dobrej wiary
    osób trzecich, należy tego allegrowicza traktować jako stronę umowy.
    Po trzecie, nie widzę tutaj też żadnego błędu w rozumieniu wady
    oświadczenia woli.
    A co do zasad współżycia społecznego, też miałbym poważne wątpliwości.

    Inną sprawą jest, że uczciwy, w porządku, człowiek, powinien dać sobie
    spokój, a nie na pałę próbować się wzbogacić na czyimś błędzie. Więc
    można uznać, że to orzeczenie sądu jest sprawiedliwościowe i przymknąć
    oko na kulejącą argumentację ;)

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl