  • Data: 2009-11-19 06:58:55
    Temat: Re: Kupno mieszkania- zapłata gotówką
    Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > W zasadzie tak. Tworzenie czynności pozorowanych, aby osiągnąć skutek
    > bez opodatkowania podatkiem, który normalnie przy tej czynności jest należny
    > jest łamaniem prawa.
    > Np. darowizna siostrze, która następnie robi darowiznę na swoje dziecko.
    > Gdy skutkiem czynności miało być obdarowanie siostrzeńca przez wujka, a dwie
    > darowizny zostały wykonane tylko w celu ominięcia opodatkowania.

    No, a jaka jest czynność pozorowana w kupnie mieszkania od matki, po to,
    aby pozostać jego właścicielem? Nie zamierzam go jej ponownie darowywać,
    czy coś w tym stylu.

    > Oczywiście zawsze można opowiedzieć bajeczkę, którą ciężko będzie obalić
    > przy zgodnych zeznaniach. Ale fakt pozostaje faktem - na to są paragrafy. O
    > to m.in. była afera z optimusem. US uznał, że komputery opuszczały granicę
    > kraju tylko w celu uniknięcia opodatkowania.

    ... po czym grzecznie przyznał (po wyroku NSA), że się mylił.
    Ale firmę zdążyli udupić. Jako osoby prywatnej i "nieco" biedniejszej
    od Kluski na takie udowadnianie, że nie jestem wielbłądem mnie nie stać :-(

    Dlatego też pytam, czy US _może uznać_ transakcję za fikcyjną (vel pozorowaną)
    i na ewentualne przedstawienie jakich dowodów _realności_ transakcji należałoby
    być przygotowanym.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP