  • Data: 2003-03-05 23:08:29
    Temat: Re: Kupno domu - umowa i formalności
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    news:4CC40F9F423ADA44B33E2E6448A209214226EF@jplwant0
    03.jasien.net...

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:b44igb$k70$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > W świetle ostatniego wyroku sądu, umowa nie może zmieniac ustawy
    > i podatek obciąża solidarnie strony umowy - oczywiście podatek od
    > czynności cywil-praw.
    >
    > pzdr,
    > JarekM

    Przecież to oczywiste nie rozumiem o czym piszecie napisałem cytuję:
    "Od opłaty notarialnej i czynności cywilnoprawnych nie uciekniesz (możesz
    się
    podzielić ze sprzedającym).
    Podatek płaci sprzedający to jego zmartwienie." - Podatek od sprzedaży
    nieruchomości!
    Sprawę opłaty od czynności cywilnoprawnych zamknąłem w poprzednim zdaniu.
    Zapomnieliście chyba też że opłatę CP zaobowiazany jest do pobrania
    notariusz więc o to mi chodziło ze nie ucieknie od niej a podzielić się z
    sprzedającym może na miejscu. To że solidarnie to tez oczywiste i jak opłata
    nie wpłynie to można ściągnąć od strony z której łatwiej i umowa
    rzeczywiście nie ma znaczenia dotyczy to także innych umów. Piszę to jako
    laik który z tym nie ma odczynienia ale wiele czytając często na taka
    wykładnię się natykałem więc napisałem z pamięci . Jeśli się mylę to mnie
    sprostujcie ale pierwotnie mi chodziło o to co sami napisaliście. Poza tym
    mogę się mylić ale słowo PODATEK jest jednoznaczne tak samo jak OPŁATA i
    mieszanie pojęć chyba wystąpiło u osób mnie prostujących.
    Bez obrazy i pozdrowienia dla wszystkich Andrzej