    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    Date: Sat, 13 Jun 2015 14:36:04 +0200

    W dniu 13.06.2015 o 00:02, Piotrek pisze:

    > Wygląda na to, że próbują bezpodstawnie wyłudzić od nas kasę
    > (nie wiem tylko jakim kluczem się kierują przy doborze ofiar).
    > Chyba jedyna alternatywna ewentualność (przy założeniu, że
    > wszyscy piszą prawdę) to zorganizowany atak hakerów na nasze
    > komputery w celu wrobienia nas w nielegalną dystrybucję tego filmu :)

    Intrum Justitia są z tego znani - specjalizują się w skupowaniu "długów"
    wywołanych np. burdelem czy łamaniem prawa przez operatorów
    telekomunikacyjnych i różnymi innymi szemranymi "długami". Chcesz
    zarobić parę złotych? Załóż przez słupa jakąś firmę, wystaw stos faktur
    na losowych ludzi, poczekaj ze 3 lata i sprzedaj ten stosik za ułamek
    nominalnej wartości tej firemce. Oni liczą na to, że jakiś procent ludzi
    się przestraszy i będą do przodu - więc nawet nie myślą o tym by
    sprawdzić, czy roszczenie jest zasadne. Alibi mają - w razie gdyby ktoś
    ich się czepiał, że chcą coś wyłudzić - zwalą na tę dawno już nie
    istniejąca firmę, która "dług" im sprzedała.

    Zresztą nie są jedyni - dlatego np. banki nawet nie patrzą do KRD,
    kompletnie zasyfionego różnymi de facto fikcyjnymi długami przez IJ i
    podobne firmy (np. Raport).

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić