eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKto winny w razie kolizjiRe: Kto winny w razie kolizji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Shrek <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto winny w razie kolizji
    Date: Mon, 12 Sep 2011 19:58:10 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 58
    Message-ID: <j4lh7m$2kn$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j40j7o$ci7$1@inews.gazeta.pl> <j42l28$448$1@cougar.axelspringer.pl>
    <j42ot4$cbo$1@inews.gazeta.pl> <j42ta6$kep$1@cougar.axelspringer.pl>
    <j42udi$shn$1@inews.gazeta.pl> <j4am83$hns$1@cougar.axelspringer.pl>
    <j4gdn4$f2o$1@inews.gazeta.pl> <j4gdtq$no7$1@cougar.axelspringer.pl>
    <j4gefl$h79$1@inews.gazeta.pl> <j4gepg$ov9$1@cougar.axelspringer.pl>
    <j4gf5f$jff$1@inews.gazeta.pl> <j4gfeo$pug$1@cougar.axelspringer.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1109102231070.772@quad> <j4gjc6$1lj$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1109120917450.2940@quad>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.43
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1315850294 2711 83.142.196.43 (12 Sep 2011 17:58:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Sep 2011 17:58:14 +0000 (UTC)
    X-User: lskorupka
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1109120917450.2940@quad>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; WOW64; rv:5.0) Gecko/20110624
    Thunderbird/5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:687806
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-09-12 10:02, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Po prostu trzeba oddzielić dwie rzeczy:
    > - wyjazd "na oślep" oparty o domniemanie "na chodniku nic
    > szybkiego się nie będzie poruszało"; wyjeżdżający nie ma
    > prawa do takiego założenia i już

    Tak nie robię.

    > - *wyjrzenie*, czy tam nie ma czegoś nisko przelatującego,
    > ewentualnie w bardzo złych warunkach wsparte ostrożnie
    > wystawianą maską (tak aby "niskoprzelatujący" mieli
    > DUŻO czasu na zauważenie)

    Tak robię. Więc co niby jeszcze mam zrobić w ramach szczególnej
    ostrożności? Tylko że mimo tego jak ktoś zapieprza chodnikiem do tego
    nie przeznaczonym 6 krotnie szybciej niż to do czego był projektowany,
    to dalej czasu ma za mało. Nawet jakby tam wyszedł pieszy za rogu a nie
    ja samochodem, to nie miałby szansy zahamować. Nawet red flag act by tu
    nie pomógł - skasowałby faceta z flagą;)


    > I, celem wyraźnego podkreślenia, fakt posiadania oświetlenia
    > na rowerze jest *bez znaczenia*: liczy się to, czy rower
    > był oświetlony, a więc dostrzegalny, w tym lampami ulicznymi.

    Nie był, bo lampy świecą na jezdnię, nie chodnik.

    >> a to już trochę przerasta przyjetą definicję szczególnej ostrożności
    >> na rzecz skrajnej paranoii;)
    >
    > Ależ nie, przeczytaj powyższe :)

    No napisałem - toczenie się na półsprzęgle to nie jest "szczegółna
    ostrożność"? Bo jeśli nie, to pod szczególną ostrożność podpada już
    tylko powstrzymanie się od korzystania z samochodu (roweru zresztą też).

    >> Ja zjeżdzam z jezdni
    >
    > Ale zmieniasz kierunek jazdy, więc to Ty masz nakaz "szczególnej
    > ostrożności".

    No i jeszcze raz - zachowuje.

    >> rower włącza? się do ruchu.
    >
    > A ten pomysł to skąd???
    > (czytając dalej się dowiedziałem skąd, patrz niżej :D)
    > Skoro on jedzie chodnikiem i NIE ZJEŻDŻA NA JEZDNIĘ, to
    > w żadnym razie nie włącza się do ruchu!

    Jak nie zjeżdza, jak zjeżdza? Chodnik się kończy - rzuć okiem na link.

    Shrek.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1