eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKto winny ? Jakakolwiek kolizja drogowa - Kierowcy nie do końca legalni. › Re: Kto winny ? Jakakolwiek kolizja drogowa - Kierowcy nie do końca legalni.
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto winny ? Jakakolwiek kolizja drogowa - Kierowcy nie do końca
    legalni.
    Date: Tue, 27 Jul 2004 12:06:29 +0200

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ce52f0$62a$3@atlantis.news.tpi.pl...

    > Kierowca B został przez sąd pozbawiony prawa jazdy, przez co poruszał
    > się nielegalnie ... Z tego wniosek ... Wina jego, bo nie miał uprawnień.
    > Dorzucamy Hardcore - Kierowca A ma 0,6 promila w wydychanym powietrzu.
    > Oba auta posiadają OC.

    Ale Ty masz przykłady. :-)

    1) Kierowca B zostanie skazany za niezastosowania się do sądowego zakazu
    prowadzenia pojazdów. Swoim zachowaniem nie przyczynił się do samej kolizji,
    bowiem fakt czy miał prawo jazdy, czy nie, ma znaczenie drugoplanowe w tym
    wypadku.

    2) Kierowca A będzie przed sądem odpowiadał za prowadzenie pojazdu po
    spożyciu alkoholu i spowodowanie kolizji.

    > Czyją winę wskaże policja - kogo i w jaki sposób ukara ?

    Tutaj akurat policja ma niewiele do zrobienia, poza zabezpieczeniem
    dowodów - to są przestępstwa. Jedna i druga osoba będzie odpowiadać przed
    sądem. No i nie "ukara", tylko ukarze - tak na marginesie.

    > Jak zachowają się ubezpieczalnie.

    Jeśli pod słowem "ubezpieczalnia" rozumiesz ubezpieczyciela, to ze składki
    "A" odszkodowanie dostanie "B", zaś ubezpieczyciel będzie dochodził zwrotu
    tego odszkodowania od "A", bowiem ten był pod wpływem alkoholu. Ale tu już
    pewności nie mam, bo się tym nigdy nie interesowałem.

    > OC były wystawione na posiadaczy pojazdów czyli kierowców A i B.

    To ma średnie znaczenie. OC jest "przywiązane" do samochodu.