eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKto ustala co wchodzi w skład spadku i kto opłaca rachunki? › Re: Kto ustala co wchodzi w skład spadku i kto opłaca rachunki?
  • Data: 2011-01-23 21:14:09
    Temat: Re: Kto ustala co wchodzi w skład spadku i kto opłaca rachunki?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/23/2011 1:34 PM, l...@w...pl wrote:
    > Zmarł wujek nie pozostawiając po sobie żadnych spadkobierców oprócz
    > mnie. Złożyłem wniosek o stwierdzenie nabycia spadku i w związku z tym
    > mam parę pytań:
    >
    > 1. Kto ustala co wchodzi w masę spadkową (ja dokładnie nie wiem co
    > wujek zostawił po sobie, wiem tylko, że kiedyś miał dom ale chyba go
    > sprzedał, na pewno miał jedno konto bankowe, ale kiedyś mówił, że ma
    > parę kont i czy coś jeszcze nie wiem)

    to zalezy.
    jesli przyjąłeś spadek z dobrodzieństwem inwentarza, to sąd z urzedu
    wyznacza inwentryzację spadku i zapewne zrobi to komornik. Nie pamietam
    na czyj koszt. trzebaby poszukac dokładnie w kpc. Pewnie ty.
    jesli nic nie robiles i mineło 6 miesiecy to zapewne spadek masz
    przyjety wprost i wowczas sąd po za stwierdzeniem kto jaki spadek
    dziedziczy sprawą się zajmował nie bedzie.
    to bedzie kwestia działu spadku później, a masę spadkową niech sobie
    poszukają spadkobiercy.

    > 2. Kto opłaca rachunki za wodę i prąd (wujek mieszkał w domu który nie
    > należał do niego ale umowy na dostawę wody i prądu były zawarte z nim,
    > do tej pory właściciele domu nie rozwiązali umów chociaż doskonale
    > wiedzą, że wujek nie żyje)

    własciciele domu nie mogą rozwiązać umowy, bo nie mają ze sprawą nic
    wspólnego, tak samo jak ja nie mogę rozwiązać towjej umowy o dostawę
    wody. Nie z właścicielami domu była umowa, a z wodociągami.
    Rozwiązanie umowy nalezy do spadkobierców.
    DO tego czasu spadkobiercy ponoszą koszty.
    Jeśli ktoś z tego tytułu czerpał zyski typu, pokapiemy sie na koszt
    wujka, to nalezy dochodzić zwrotu kosztów.
    jesli natomiast to mieszkanie nalezało do wujka i ktoś go ogrzewał, zeby
    rury nie popękały, to jak najbardziej są to twoje koszty.