eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKto ustala co wchodzi w skład spadku i kto opłaca rachunki? › Re: Kto ustala co wchodzi w skład spadku i kto opłaca rachunki?
  • Data: 2011-01-24 00:48:27
    Temat: Re: Kto ustala co wchodzi w skład spadku i kto opłaca rachunki?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/23/2011 3:37 PM, Lombardo wrote:

    > Na razie złożyłem wniosek o stwierdzenie nabycia spadku wujek zmarł
    > około 2 miesiące temu i sam jestem ciekawy co pozostawił

    na pewno w sądzie się tego nie dowiesz, bo sąd nie bedzie tego dochodził
    jeśli przyjmiesz spadek wprost.
    Poniewaz nie mineło 6 miesiecy na wstepie dostaniesz pytanie czy
    przyjmujesz spadek wprost, czy z dobrodziejstwem inwentarza czy
    odrzucasz spadek.
    jak powierz z dobrodziejstwem inwentarza, wowczas sąd wyznaczy komornika
    do inwentaryzacji. zapłacisz całkiem sporo, a i tak komornik ograniczy
    sie do tego co bedzie najłatwiej, czyli zapyta ciebie.

    Ewentualnie jak sie coś znajdzie później to też bedzie twoje i tyle.

    > umowa była zawarta z osobą która zmarła, mojej nie można rozwiązać
    > ponieważ ja żyje

    bez różnicy.
    rozwiązać umowę może ten kto ma do tego prawo, czyli jedna ze stron, a
    nie ktoś trzeci.

    > spadkobiercą stanę się po wyroku sądu, czyli spadkobierców jeszcze nie
    > ma i tak jak pisałem jestem tylko ja
    > a mogę ja wystąpić do energetyki i wodociągów o rozwiązanie umowy
    > przedstawiając akt zgonu (oni również posiadają odpis aktu i według
    > mnie powinni rozwiązać umowę na tej podstawie ewentualnie przepisać ją
    > na siebie)

    spadkobiercą zostaje się w chwili śmerci spadkodawcy, tylko sie o tym
    nie wie.
    Czyli de facto juz jestes właścicielem tego co pozostawił wujek z datą
    wstecz, potrzebny ci jest tylko papierek, co nie zmienia momentu w
    którym odziedziczyłeś spadek. Jest to dokładnie chwila śmierci wujka.

    > czyli do wyroku sądu mogą korzystać z prądu i wody a ja będę musiał
    > płacić, a jak będę chciał odzyskać pieniądze będę musiał się sądzić

    powiadom te instytucje, ze ta osoba niezyje.
    Wiele z nich w regulaminie, wlasnie na takie potrzeby ma zapis, ze umowa
    wygasa z chwilą poinformowania ich o śmierci. Wowczas sami przykrecą
    media. Akt zgonu powinien zadziałać. A ten dostaniesz bez problemu.