    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto rozwiąże problem?
    Date: Sat, 18 Mar 2006 11:45:50 +0100

    Bartek napisał(a):

    > A tego to nie rozumiem. Przeciez agencja pracy tymczasowej nie dziala wg
    > innego prawa pracy niz. inni pracodawcy w Polsce. Wg mnie, jesli inne
    > przeslanki są spelnione, to umowa przedluza sie automatycznie do dnia
    > porodu.

    Oczywiście, że działa inaczej - oprócz kodeksu pracy obowiązuje ją
    ustawa o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (Dz.U. ,,2003r" nr 166,
    1608/95). W szczególności ustawa ta ZNOSI w stosunku do pracowników
    tymczasowych przepis art. 177 par. 3 kodeksu pracy, który brzmi:

    "Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc,
    która uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega
    przedłużeniu do dnia porodu."

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz