    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto może przechowywać moje dane osobowe.
    Date: Tue, 01 Jun 2010 10:14:38 +0200

    Marek pisze:

    > Co do danych przypomniałem sobie, że mają imię, nazwisko, adres zamieszkania,
    > numer telefonu.
    >
    > Straty poniosłem i ponoszę nadal moralne. Świadomość, że ktoś przechowuje moje
    > dane, może je w jakiś sposób przetwarza przytłacza mnie i powoduje stres
    > związany z tym, że łamie się moje prawa, a ja nie mogę nic na to poradzić.
    > Kupowałem tam kolejny raz, bo to hipermarket i w zasadzie jestem na niego po
    > części skazany.

    Mam dwie ogólne uwagi do tego wątku:

    1. Ktoś napisał, że przechowywanie danych to nie przetwarzanie.
    Nieprawda - przechowywanie to też przetwarzanie.

    2. Sklep może przetwarzać dane klienta, nawet bez jego zgody, ponieważ
    została zawarta z nim umowa i jej strony mogą przechowywać nawzajem
    swoje dane. Ponadto została złożona i uznana reklamacja, co tym bardziej
    uprawnia sklep do przechowywania związanych z nią danych. Przetwarzanie
    może jednak odbywać się tylko w celu związanym z daną umową, dane
    osobowe nie mogą być wykorzystywane do innych celów.

    --
    Liwiusz