    From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto jest właścicielem ?? - PILNE
    Date: Fri, 04 Oct 2002 12:03:47 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@412-kam-1.chopin.edu.pl

    Radek wrote:
    > Spółdzielnia. Prawo spółdzielcze.
    > Czy mógłbym liczyć na jakieś szczegóły ??

    Ale jakie szczegóły? Właścicielem mieszkania o statusie spółdzielczego,
    własnościowego prawa do lokalu też jest spółdzielnia.

    > Rzeczoznawca.
    > (Jakie przepisy to regulują?)
    > W jakim celu ta wycena?
    > Zamiany mieszkania. Choć przyznam, że mi ta wycena nie jest do
    > niczego potrzebna (zamieniam się mieszkaniami z rodzicami). Spółdzielnia
    > domaga się ode mnie jeszcze takiej wycany (wcześniej chcieli TYLKO akty
    > notarialnego - co dostarczyłem). Dodam jeszcze, iż zarówno ja jak i rodzice
    > należymy do tej samej spółdzielni.

    W takim przypadku spółdzielnia ustala kto może być rzeczoznawcą.
    Spółdzielczość mieszkaniowa to w praktyce "wolna amerykanka". Opisana
    sytuacja jest dziwna, bo zwykle spółdzielnia wystawia zaświadcenia o
    wartości lokalu do różnych celów. Nie rozumiem o co tutaj chodzi.
    Prawdopodobnie spółdzielnia chce, by wkłady mieszkaniowe dopasować do
    nowej sytuacji (jeśli mieszkania mają różne powierzchnie, czy inne
    parametry istotne dla wartości), tzn. temu członkowi, który zyska
    większy lokal każe dopłacić, a temu który będzie miał mniejszy -
    zwrócić. Bilans powinien być zerowy (plus opłaty statutowe).
    Pozdrawiam,
    Piotr