    Subject: Re: Kryptowaluta
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5cbecc95$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cbf0727$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cbf097d$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9rh27$1lcv$1@gioia.aioe.org>
    <5cc17b49$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    From: u2 <u...@o...pl>
    Date: Thu, 25 Apr 2019 12:08:13 +0200

    W dniu 25.04.2019 o 11:18, u2 pisze:

    > proste, na szczycie piramidki jest twórca BTC, potem idzie dzielenie
    > włosa na czworo, czyli BTC na miejsca po przecinku, ilość BTC jest ponoć
    > stała więc zarabia szczyt piramidki:)

    poniżej masz możliwy scenariusz oszustwa z użyciem BTC, idealny dla
    oszustów ze względu na anonimowość właścicieli BTC :

    https://pl.wikipedia.org/wiki/HYIP

    High Yield Investment Program - rodzaj internetowego oszustwa
    finansowego, opartego na piramidzie finansowej (tzw. schemat Ponziego).
    Jest to rodzaj cyberprzestępczości[1].

    Polega na oferowaniu za pomocą stron internetowych programów
    inwestycyjnych o nieproporcjonalnie wysokiej stopie zwrotu, osiąganej w
    bardzo krótkim czasie. Niektóre programy tego typu działają bardzo
    długo, nawet pół roku i dłużej, a także mają niezależne od instytucji
    finansowych nazwy niezwiązane z bankami. Oszuści sugerują powiązania ze
    znanymi instytucjami finansowymi i sektorem bankowym[2].

    W praktyce oszuści finansują wypłaty dla wcześniejszych inwestorów ze
    środków wpłacanych przez nowych inwestorów. Po pewnym czasie właściciele
    strony znikają wraz z powierzonymi pieniędzmi.

    Przyjmowanie płatności

    Programy HYIP wykorzystują zazwyczaj operatorów płatności, słabo
    weryfikujących tożsamość klientów, często z krajów o słabych regulacjach
    zapobiegających praniu pieniędzy. Płatności przyjmowane są także za
    pomocą bezpośrednich przekazów pieniężnych. Najczęściej wykorzystywani
    operatorzy to Liberty Reserve, GlobalDigitalPay, AlertPay, Webmoney,
    e-gold czy Western Union i MoneyGram, Perfect Money, Bitcoin (ze względu
    na anonimowość). Niekiedy oszuści tworzą własne systemy płatności (np.
    StormPay).

    Po wpłaceniu przez klienta, środki trafiają na konta do krajów o wysokim
    poziomie tajemnicy bankowej (np. Panama lub Kajmany), a później są
    transferowane do beneficjenta przez szereg tzw. słupów.

    [...]

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"