  • Data: 2004-11-04 09:03:59
    Temat: Re: Kruk i NOM
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Nov 2004, it was written:
    [...]
    >+ wejściu do tegoż autobusu mam możliwość wglądu do regulaminu _duża nalepka_
    >+ :)

    Zgoda :)
    Ale nawet jak ci się nie podoba, to nim do nalepki dojdziesz autobus
    rusza i zapłata za przejazd (pierszego przystanku o ile taryfa przewiduje
    różne) się należy :)

    >+ Odnosząc to do NOM po wyborze prefiksu, podobno nie było żadnej informacji

    AFAIR nie.

    >+ Myślę, że gdyby faktury przyszły z TPSA ludzie płaciliby
    >+ z mniejszym oporem jak za numery 0-7xx, a jednak tak się nie stało.

    Trzeba przyznać że TPSA była głównym sprawcą zamieszania, co właśnie
    fakt pobierania opłat za 0-700 pokazuje.
    Przepisy VAT jakoś nie stały na przeszkodzie wykazywania 0-700 na
    kwitku, a należności konkurenta - jakoby tak...

    >+ Stąd wątpliwości.. czy to wyłudzenie?

    IMHO - pod żadnym pozorem.
    Co najwyżej wprowadzenie w błąd nie powodujące niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem. Nawet to trudno podnieść... przecież
    jak dzwoniący wykręca *świadomie* (a nie na skutek manipulacji
    ukrywającej numer !) 0-700 to raczej wie czego się spodziewać :>
    więc jak wykręcił "prefiks" to WIEDZIAŁ że GDZIEŚ dzwoni.
    Nadto dzwoniący nie poniósł szkody - miał do zapłacenia
    TYLE SAMO (albo mniej :)) niż zapłaciłby u swojego operatora.
    Ani dzwoniący nie dostał "towaru niezgodnego z umową" :)
    Ani dzwoniący nie ma zapłacić "za nic".

    Równie dobrze można by wszystkie zarzuty stawiane NOMowi
    stawiać np. firmom transportowycm (w tym lotniczym) wysługującym
    się innymi wykonawcami... mało - ja takie narzekania w prasie
    (przedruki :)) widywałem: "kupiłem bilet w kasie NLM a to był
    bilet na samolot Delty i straciłem 2000 km zaliczanych do
    ulg za kilometry bo liczy się jakim samolotem, chamstwo" :)
    (UWAGA: wszelkie podobieństwo nazw i firm przypadkowe, bo
    nie pamiętam które firmy którym tak "przebookowują" !).

    pozdrowienia, Gotfryd