eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKradziez z wlamaniem - uczacy sie 19-latek - areszt tymczasowy › Re: Kradziez z wlamaniem - uczacy sie 19-latek - areszt tymczasowy
  • Data: 2004-09-16 16:16:11
    Temat: Re: Kradziez z wlamaniem - uczacy sie 19-latek - areszt tymczasowy
    Od: "marik" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:opsefbwxxcr9kexi@news.gazeta.pl...
    > Dnia Thu, 16 Sep 2004 15:19:11 +0200, marik <k...@p...com>
    > napisał:
    >
    > [ciach]

    > Dobrze wiem. Na kolokwium pisałem wyrok z uzasadnieniem do włamania. Niemal w
    > identycznej sprawie - jednego złapali, dwóch uciekło, ten wsypał pozostałych.
    > Zastosowałem 60 par 3 i dostałem ocenę niedostateczną. Ciekawe, co? Prawdfa
    > jest taka, ze art 60 się w praktyce nie stosuje.

    A znasz to:

    2003.04.10 wyrok SN III KKN 242/01
    "Przewidziana w przepisie art. 60 § 3 kk "premia" za określoną postawę
    sprawcy (sprawców) nie ogranicza się tylko do przestępczości zorganizowanej."
    Mój wykładowca był wielkim fanem tego przepisu i uważał, że jego
    stosowanie = rozbicie solidarności przestępczej, jest generalnie
    godne i sprawiedliwe, słuszne i zbawienne (a dla niego wygodne :)
    Jakbyś tego u niego nie powiedział, byłaby mierna.

    > Oprócz przepisów istnieje jeszcze coś takiego jak "linia orzecznictwa".

    Nie znam go i na mój rozum byłaby bardzo naciągana.

    > A w praktyce zawsze, gdy częśc sprawców pozostaje na wolności - nie została
    > ujęta/przesłuchana stosuje się tymczasowe aresztowanie z uwagi na obawę
    > matactwa. A postaw się na miejscu sedziego. Jedyne co masz na tamtych dwóch to
    > zeznania tego jednego. Owszem, jemu naleza się zawiasy, ale jak go wypuścisz
    > to on się skuma z pozostałymi, uzgodnią co i jak zeznawać i już po sprawie.

    To już jest antycypacja, a my trzymajmy się przepisów, a te dają podstawy
    do napisania odwołania (przeoptymistyczny artykulik 61 k.k.
    - zwłasza jeżeli chłopiec był pionkiem w rękach recydywy). Adwokat
    średniej klasy bez problemu by go wyjął.

    > A jak posiedzi to mu się pamięć polepszy, a i rozumu nabierze.

    e! niekoniecznie

    > Zresztą i tak dostanie dokładnie tyle grzywny żeby mu cały areszt zaliczono.

    no tak, ale to już zupełnie inna historia.

    marik