eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKradzież w hotelu › Re: Kradzież w hotelu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!n-f-m!news.idn.org.pl!news.signoff.com
    .pl!news.pse.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.
    news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Goomich <g...@u...to.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradzież w hotelu
    Date: Sun, 14 Mar 2004 21:09:58 +0100
    Organization: Weyland-Yutani Corp.
    Lines: 41
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <c32ct0$nag$1@absinth.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: up80.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1079295113 25832 80.54.96.80 (14 Mar 2004 20:11:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Mar 2004 20:11:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/06.08.25 Mime-proxy/1.1.c.2 (Win32) Hamster/2.0.0.1
    X-Face: 4tv<1pw8{<...@...D>|g[o;'4a0d3L[>uO.I7d2W'XgLzQ4)ibNYjS<I_%mq.Pzw<mK.,0D1}eP,Zo&
    lhVxGd<:uGgkQU_$R:mxq9AOZ<H(hN.!_L[W%%yzQy`uIXak~Xw3F0hual~~kmh{,?Cy)s,^3+3ME
    Ue6Po,(fZ}K}mEV1/I:-;/4{,v{eT%Q[>aC`PEL-P\#Iwb)&MfQd1O<'~EJ!_I9*y&
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.3
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:200525
    [ ukryj nagłówki ]

    "Artur" <artur_w(nospam)@wp.pl> naskrobał/a w
    news:c32ct0$nag$1@absinth.dialog.net.pl:

    > Zostałem okradziony w hotelu (włamanie z zewnątrz), hotel był
    > ubezpieczony, jaka jest procedura likwidacji szkody, czy o
    > odszkodowanie występuję ja do ubezpieczyciela czy hotel ? co
    > powinienem zrobić ? (oczywiście zgłoszenie na policję było)

    KC
    Art. 846. § 1. Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest
    odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę
    korzystającą z usług hotelu lub podobnego zakładu, zwaną dalej "gościem",
    chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły
    wyższej albo że powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która
    mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona albo go odwiedzała.
    § 2. Rzeczą wniesioną w rozumieniu przepisów tytułu niniejszego jest
    rzecz, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelu lub
    podobnego zakładu znajduje się w tym hotelu lub podobnym zakładzie albo
    znajduje się poza nim, a została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel
    lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w
    miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym.
    § 3. Rzeczą wniesioną jest również rzecz, która w krótkim, zwyczajowo
    przyjętym okresie poprzedzającym lub następującym po tym, kiedy gość
    korzystał z usług hotelu lub podobnego zakładu, została powierzona
    utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego
    zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten
    cel przeznaczonym.


    Art. 847. Roszczenie o naprawienie szkody z powodu utraty lub uszkodzenia
    rzeczy wniesionych do hotelu lub podobnego zakładu wygasa, jeżeli
    poszkodowany po otrzymaniu wiadomości o szkodzie nie zawiadomił o niej
    niezwłocznie utrzymującego zakład. Przepisu tego nie stosuje się, gdy
    szkodę wyrządził utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład albo gdy
    przyjął rzecz na przechowanie.

    --
    Pozdrawiam
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    UWAGA!! Mam zle skonfigurowanego Outlooka i nie zawaham sie go uzyc!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1