-
1. Data: 2004-03-14 19:50:05
Temat: Kradzież w hotelu
Od: "Artur" <artur_w(nospam)@wp.pl>
Zostałem okradziony w hotelu (włamanie z zewnątrz), hotel był
ubezpieczony, jaka jest procedura likwidacji szkody, czy o odszkodowanie
występuję ja do ubezpieczyciela czy hotel ? co powinienem zrobić ?
(oczywiście zgłoszenie na policję było)
-
2. Data: 2004-03-14 20:09:58
Temat: Re: Kradzież w hotelu
Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>
"Artur" <artur_w(nospam)@wp.pl> naskrobał/a w
news:c32ct0$nag$1@absinth.dialog.net.pl:
> Zostałem okradziony w hotelu (włamanie z zewnątrz), hotel był
> ubezpieczony, jaka jest procedura likwidacji szkody, czy o
> odszkodowanie występuję ja do ubezpieczyciela czy hotel ? co
> powinienem zrobić ? (oczywiście zgłoszenie na policję było)
KC
Art. 846. § 1. Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest
odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę
korzystającą z usług hotelu lub podobnego zakładu, zwaną dalej "gościem",
chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły
wyższej albo że powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która
mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona albo go odwiedzała.
§ 2. Rzeczą wniesioną w rozumieniu przepisów tytułu niniejszego jest
rzecz, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelu lub
podobnego zakładu znajduje się w tym hotelu lub podobnym zakładzie albo
znajduje się poza nim, a została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel
lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w
miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym.
§ 3. Rzeczą wniesioną jest również rzecz, która w krótkim, zwyczajowo
przyjętym okresie poprzedzającym lub następującym po tym, kiedy gość
korzystał z usług hotelu lub podobnego zakładu, została powierzona
utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego
zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten
cel przeznaczonym.
Art. 847. Roszczenie o naprawienie szkody z powodu utraty lub uszkodzenia
rzeczy wniesionych do hotelu lub podobnego zakładu wygasa, jeżeli
poszkodowany po otrzymaniu wiadomości o szkodzie nie zawiadomił o niej
niezwłocznie utrzymującego zakład. Przepisu tego nie stosuje się, gdy
szkodę wyrządził utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład albo gdy
przyjął rzecz na przechowanie.
--
Pozdrawiam
Krzysztof "Goomich" Ferenc
g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
UWAGA!! Mam zle skonfigurowanego Outlooka i nie zawaham sie go uzyc!
-
3. Data: 2004-03-14 22:08:28
Temat: Re: Kradzież w hotelu
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Artur" <artur_w(nospam)@wp.pl> napisał w wiadomości
news:c32ct0$nag$1@absinth.dialog.net.pl...
W praktyce Ty kierujesz swoje roszczenie do właściciela hotelu. On pewnie
poprosi o wypełnienie jakiś tam dokumentów związanych z ubezpieczeniem,
ale to jego sprawa czy ma ubezpieczenie, czy nie. Jeśli ubezpieczyciel nie
zapłaci, to Ty pozywasz właściciela.
-
4. Data: 2004-03-15 10:29:41
Temat: Re: Kradzież w hotelu
Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>
> Art. 846. § 1. Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest
> odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę
Co to jest "podobny zaklad" ??? Czy np.wynaje pokoi lub agroturystyka tez
pod to podlega? Jesli tak to gdzie mozna sie niedrogo ubezpieczyc przed
takimi nieszczesciami?
-
5. Data: 2004-03-15 10:56:20
Temat: Re: Kradzież w hotelu
Od: "WSm" <w...@s...pl>
Użytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
news:c3407l$dke$1@news.onet.pl...
> > Art. 846. § 1. Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest
> > odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę
>
> Co to jest "podobny zaklad" ??? Czy np.wynaje pokoi lub agroturystyka tez
> pod to podlega? Jesli tak to gdzie mozna sie niedrogo ubezpieczyc przed
> takimi nieszczesciami?
Skoro wynajem pokoi w gospodarstwach agroturystycznych i w prywatnych domach
podlega opodatkowaniu VAT (tak! mało kto wie o tym! pomimo warunku
niepodlegania podatkowi dochodowemu) analogicznie, jako działalność
hotelarska, to, moim zdaniem inne przepisy też do niej się odnoszą.
W obliczu rozpowszechniającego się procederu pozorowanych przez samych
wczasowiczów kradzieży dobytku w kwaterach prywatnych (szczególnie
nasilonych w minionym sezonie zimowym), w celu wyegzekwowania od właścicieli
rekompensaty finansowej, ze wszech miar polecam ubezpieczenie się od takiej
odpowiedzialności. Są towarzystwa ubezpieczeniowe nieco mniejsze niż PZU, a
oferujące bardziej przyjazne warunki zawierania umów ubezpieczeniowych
(przynajniej z zakresu ub. komunikacyjnych), a z wypłatą odszkodowania też
nie ma problemów jak dotychczas.
Namawiam także do zainstalowania sejfu na drobne, cenne przedmioty gości -
nierzadko obecnie goście przyjeżdżają na narty z laptopem, kamerą video,
aparatem cyfrowym, biżuterią czy wręcz gotówką i pozostawiają w pokoju idąc
na stok. Rozsądny gospodarz powinien jednak zabezpieczyc się dodatkowo przed
odpowiedzialnością za zaginiecie tych dóbr oferując zamknięcie ich w
odpowiednim sejfie.
Znam wiele aktualnych wypadków z tym związanych, które niedawno miały
miejsce w miejscowościach "narciarskich", niestety mających przykre
konsekwencje dla właścicieli kwater i gospodarstw. Cóż - takie nastały
czasy.
WSm
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.614 / Virus Database: 393 - Release Date: 05-03-2004
-
6. Data: 2004-03-15 13:45:46
Temat: Re: Kradzież w hotelu
Od: "Artur_W" <a...@w...pl>
dzięki
Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
news:c32qtd$5r0$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Artur" <artur_w(nospam)@wp.pl> napisał w wiadomości
> news:c32ct0$nag$1@absinth.dialog.net.pl...
>
> W praktyce Ty kierujesz swoje roszczenie do właściciela hotelu. On pewnie
> poprosi o wypełnienie jakiś tam dokumentów związanych z ubezpieczeniem,
> ale to jego sprawa czy ma ubezpieczenie, czy nie. Jeśli ubezpieczyciel nie
> zapłaci, to Ty pozywasz właściciela.
>