  • Data: 2004-08-15 19:12:52
    Temat: Re: Kradzież telefonu na poczcie, czy oszustwo?
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sprawę zgłosiłem na policję, ale znając życie nic nie wskórają.

    Pozyjemy-zobaczymy.

    > No i
    > chciałem się dowiedzieć czy mogę wytoczyć sprawę w sądzie(?)

    Niezależnie od wątku karnego (zgłoszenie sprawy na policję) możesz
    dochodzić też swych praw na drodze cywilnej. Tu należałoby zacząć od
    wezwania wysyłającego do wykonania umowy zgodnie z zawartymi w
    niej warunkami a jeśli nie wykona - dochodzić tego wykonania albo
    roszczeń odszkodowawczych w Sądzie.

    Droga cywilna - co do zasady - kosztuje.

    I dla wątku karnego i cywilnego najistotniejsze będzie to czy uda się
    zidentyfikować kontrahenta z którym zawarta była umowa.
    Dowód z dokumentów pocztowych związany z ciężarem paczki w chwili
    nadania może być całkiem użyteczny dla wykazania że doszło do
    oszustwa a nie kradzieży na poczcie. Przeciw kradzieży może też
    przemawiać to, że paczka doszła w całości i bez śladów dobierania się
    do niej (o ile tak było)

    W sprawie oszustwa mogą być kłopoty z udowodnieniem sprawcy
    zamiaru (umyślności działania). Ten problem nie będzie występował w
    sprawie cywilnej bo tam podstawą roszczenia będzie już samo
    niewykonanie umowy i nie trzeba dowodzić oszustwa

    -> http://usenet.pomocprawna.info