  • Data: 2002-12-27 13:31:43
    Temat: Re: Kradziez na stacji paliw??!!
    Od: "Brodek" <B...@O...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3E076C47.AEC9748B@elita.pl...
    > Wybacz osobiste wycieczki, ale przy Twoim podejściu do przewinien,
    > to u Ciebie w rodzinie musi panować piekło :((
    > Chyba, że tu jesteś taki absurdalnie nadgorliwie zasadniczy,
    > a w domu nie.

    Podejście jest to samo.
    Zwróć jednak wyraźniejszą uwagę na dość subtelną różnicę pomiędzy uznaniem,
    że doszło do przewinienia / przestępstwa (tutaj nie może być ustępstw) a
    karą jaka powinna zostać wymierzona (kara powinna być przede wszystkim
    skuteczna).

    Oczywiście ta skuteczność kary a dokładnie ocena jej skuteczności może być
    problemem i przede wszystkim przedmiotem dyskusji. Każde przestępstwo /
    wykroczenie i każdy sprawca jest inny. Ideałem byłoby wymierzanie
    indywidualnej kary dla każdego indywidualnego przypadku. Oczywiście jest to
    jednak niemożliwe - stąd wyznacznik w postaci kodeksu karnego i kodeksu
    wykroczeń, gdzie zresztą też wiele kar jest do, od-do lub z możliwością
    odstąpienia od nich.
    Fenomenalną dla wielu środowisk a niemal niestosowaną u nas karą jest
    informacja o popełnieniu przez daną osobę przestępstwa. Działa naprawdę
    znakomicie.
    Podobną metodę (oczywiście tu nie ma mowy o karze) wykorzystywał na przykład
    jeden z banków ściągając zaległe kredyty konsumenckie. Najpierw szli do
    delikwenta a jeśli to było nieskuteczne to pukali do sąsiadów i pytali się
    .. czy sąsiad nie przeżywa przypadkiem jakiś kłopotów i nie trzeba mu jakoś
    pomóc, bo nie spłaca zaciągniętej pożyczki.. Potem pytali się czy dzieci
    przypadkiem nie są niedożywione itd. Zwykle zresztą do następnych wizyt u
    sąsiadów nie dochodziło, bo delikwent pożyczkę spłacał..

    Pzdr
    Brodek