    From: stern <s...@n...to>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koszty sądowe
    Date: Wed, 15 Aug 2007 18:50:17 +0000 (UTC)

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 15 Aug
    2007 11:41:08 -0700, adam23456 zeznał(a):

    > Sprzeciw został wniesiony po terminie.

    to po ptokach ;)

    > Jeżeli dobrze zrozumiałem zapis ustawy to wychodzi mi 5%/5

    dokładnie

    > (Piątą część opłaty pobiera się od zażalenia,
    > chyba że przepis szczególny stanowi inaczej.) Zastanawiam się czy
    > niema tu przepisu szczególnego.

    nie ma :)

    > Jest także art. 99 (Nie pobiera się
    > opłaty sądowej, a uiszczoną opłatę zwraca się, jeżeli zażalenie,
    > wniesione na zarządzenie przewodniczącego o zwrocie pisma albo na
    > postanowienie sądu o odrzuceniu środka zaskarżenia, sąd uzna za
    > oczywiście uzasadnione.)

    owszem, ale to bardziej dla sądu dyrektywa niż dla Ciebie.
    Bo skąd wiesz, czy będzie to "oczywiście uzasadnione"?
    Dlatego lepiej zapłacić.

    Jeśli chcesz wnosić (ale jeśli naprawde wniosłeś sprzeciw po terminie i
    nie złożyłeś wniosku o przywrócenie, to już po Tobie), to pamiętaj o
    sposobie liczenia.
    Tzn. Wartość przedmiotu sporu (jest w pozwie) - zaokrągla się w górę do
    pełnego złotego, od tego zaokrąglonego liczysz opłatę, którą też
    zaokrąglasz w górę do pełnego złotego.

    Opłata nie może być niższa niż 30 zł.

    powodzenia

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911