  • Data: 2013-08-22 09:49:47
    Temat: Re: Koszty procesowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 23:30:02 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > no to własnie pytam jakie to inne bo tu mowa o 30 tysiacach a nie o 5.

    > Nie rozumiem. Osoba wygrywająca sprawe i otrzymujaca kwote roszczenia
    > dostaje jeszcze dodatkowe 5%? Ot tak?

    No prawie :-)
    Osoba skladajaca taki pozew, musi najpierw w sadzie zaplacic te 5%.
    Jak wygra - to osoba przegrywajaca placi jej i ta oplate, i koszta
    adwokatow. A jak przegra to zwrotu nie ma, jeszcze musi zaplacic
    pozwanemu koszt jego adwokata.

    Jeszcze jest wersja ze wygra, ma zasadzone, ale komornik nie potrafi
    sciagnac :-)

    http://www.wroclaw.so.gov.pl/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=107&Itemid=128

    > To znaczy ze te koszty sądowe NCS (czyli Skarb Państwa) ma zapłacic sądowi
    > czy powodowi?

    Powodowi, a powod wczesniej zaplacil sadowi.
    Ale ja o sytuacji ze np powod chce wynagrodzenia 500 tys i odsetek 100
    tys. Razem 600, wiec oplate 30 tys trzeba wplacic jeszcze przed
    proesem.
    Ale sad stwierdza ze np wynagrodzenia sie nalezy tylko 400 tys, a
    odsetek wcale. I wtedy pozwany placi mu tylko 20 tys tytulem oplaty.

    J.