  • Data: 2009-06-11 18:41:13
    Temat: Re: Korepetycje - podatki
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 09 Jun 2009 09:58:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ponieważ nie ma takiego sposobu. Witamy w Polsce.

    Ktoś mi doradził aby zarejestrować DG na 1 dni opłacić co trzeba, wystawić
    fakture/rachunek i wyrejestrować firme. Następna okazja na dorobienie za 4
    miesiące, więc znowu, zarejestrować na 1 dzień oplacić cotrzeba, wystawić
    rachunek i zamknąć DG.

    inny doradził: wpisać zarobione kwoty na koniec roku w PIT-37 "Działalność
    wykonywana osobiście..." ale to nie o to chodzi, bo ja chce też
    zleceniodawcy wystawić rachunek aby ten mógł sobie godoksięgowości
    wprowadzić.

    Brakuje zapisu w ustawach i przepisach, aby móc normalnie wystawić rachunki
    nie zgłaszając DG np. do kwoty 10% średniej krajowej ogłaszanej przez GUS,
    dochodów tych nie trzeba zgłaszać do ZUS w zakresie składek emerytalnych,
    ale przykładowo obowiąkowa byłaby zdrowotna.
    Ale z drugiej strony byłoby to pole do nadużyć, bo np. w kwietniu:
    http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1786_PLK_HTML.htm
    przeciętne wynagrodzenie wyniosło prawie 3300 zł brutto ijakby tak
    miesięcznie obywatelmógł zarobić do 330 zł bez zgłaszania to nagle
    okazałoby się, że ON i ONA + sąsiedzi, znajomi, rodzina, zarobili 330 zł w
    miesiącu.
    Byłby to jednak plus dla budżetu, bo wpisywaliby te kwoty w PIT roczny.
    To samoz korepetycjami... ktoś dorywczo by nauczał - dopisuje to do PIT i
    oblicza podatek od całości rocznych dochodów

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde