  • Data: 2022-02-07 11:49:26
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 4 Feb 2022 20:32:55 +0100, Shrek napisał(a):

    > Rozumiem, że ty masz mocniejsze dane, że zaszczepieni bardziej dbają o
    > dystans maseczki itp, bo przecież są zabezpieczeni?

    Nie mam, żadnych danych, dlatego nie stawiam żadnej tezy. Ty wyskoczyłeś,
    że szczepieni częściej chodzą bez masek, ale nie umiesz tego niczym
    podeprzeć, poza obserwacjami kolegów.

    > https://ourworldindata.org/grapher/daily-confirmed-d
    eaths-of-covid-19-per-million-people-vs-gdp-per-capi
    ta?zoomToSelection=true&country=ALB~AUT~BLR~BEL~BIH~
    BGR~HRV~CYP~CZE~DNK~EST~FIN~FRA~DEU~GRC~HUN~ISL~IRL~
    ITA~OWID_KOS~LVA~LTU~LUX~MLT~MDA~MNE~NLD~MKD~NOR~POL
    ~PRT~ROU~RUS~SMR~SRB~SVK~SVN~ESP~SWE~CHE~UKR~GBR

    > Ewidentnie widać generalna różnicę - białoruś kosowo, alanie mołdawie i
    > ukrainę można odrzucić bo to gónopaństwa o któych wiadomo, że mają z
    > dupy testowanie. Wyraźnie widać że bogate państwa są najniżej.

    A współczynnik korelacji ile wynosi?
    Jest większy od korelacji zgony vs szczepienia?
    To są dane obejmujące okres, kiedy już szczepią. Dlaczego do końca 2020
    żadnej korelacji nie było, a nagle się pojawiła po roku wakcynacji?

    > Dostałeś obok dane że szczepionka jest nieskuteczna przeciw
    > zachorowanom,

    Znowu mylisz zachorowania z zakażeniami.

    > To jest w końcu korelacja czy nie? Sam napisałeś, że bogate mają mniej
    > zgonów bo się szczepią. I to jest dobre. Ale jak napisać, że bogate
    > kraje mają mniej zgonów bo są bogate, to nie - wcale nie mają mniej
    > zgonów. Sam sobie zaprzeczasz:P

    Nie ma korelacji między PKB a zgonami. O tym świadczą dane dla UE z 2020,
    kiedy jeszcze nie szczepiono. -0.06 to raczej słabo.
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vyGm_zdue2aP
    IyuNiV-0oVboBgS11XE1/edit?usp=sharing&ouid=115622087
    514474757554&rtpof=true&sd=true

    Z jakichś względów ludzie w bogatych krajach mają więcej oleju w głowie,
    więc chętniej się szczepią, dlatego po rozpoczęciu szczepień maja mniej
    zgonów niż w foliarskich krajach.

    > Po prostu stwierdziłem, że korelacja to nie
    > dowód na związek przyczynowo skutkowy i że wyjaśnienie może (choć nie
    > musi i prawdopodobnie nie jest) być inne - jak choćby nakłady na służbę
    > zdrowia.

    No ale kiedy nie było szczepień (do końca 202) korelacji zgony vs PKB też
    nie było.
    Co właściwie może zaoferować wypasiona służba zdrowia na kowida poza
    respiratorem? Są jakieś lekarstwa?

    > Zapieniłeś się i twierdzisz, że takiej korelacji na obrazku nie
    > ma, choć widać że jest - wszystko na górę od litwy to bogate kraje
    > starej europy wszystko w doł to byłe demoludy i chyba grecja. Jest -
    > jest! Jest korelacja ze szczepionkami - no też jest.

    No to jakie są współczynniki korelacji "zgony vs PkB" i "zgony vs
    szczepienia"? który jest większy?

    > Wyluzuj człowieku, weź oddech i przemyśl jeszcze raz.

    Medice, cura te ipsum.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek