    From: Romek <r...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kopiowanie obrazow - mozna/nie mozna
    Date: Tue, 14 Jan 2003 18:57:10 +0100

    Dnia Tue, 14 Jan 2003 15:58:31 +0100, "rbacz" <Z...@w...pl>
    napisał(a):

    >Chce malowac bardzo wierne kopie obrazow znanych malarzy.
    >Wiem, ze to trudne (niektorzy mowia - niemozliwe) ale chce sprobowac.

    Odpowiedz jest prosta to zalezy ...:)Bez obaw mozesz robic kopie
    obrazów tych tworców ktrych obrazy nigdy nei podlegały ochronie
    autorskoprawnej, z tego powdu ze w ich czasach nikt sobie bzdurrrami
    glowy nie zawracal tylko malował. Wic mozesz przemalowac Matejkę/
    Mozesz przemlowac obrazy twórców gdy wygasly prawa majtkowe do ich
    dzieł tzn mineło 70 lat od smierci autora.

    Natomist powstaje problem z tworcami wspolczesnymi. W takim przypadku
    co do zasdy nei mozesz kopiwac. Ale od tej zasdy istnja jednak wyjatki
    np. dozwolony uzytek praywatny, prawo cytatu

    Pozdrawiam
    Romek