  • Data: 2007-01-22 11:47:19
    Temat: Re: Kontrole softu a SZYFROWANIE ?
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Cezar wrote:

    > Ja nie wiem jakie mp3 sa na podanej przez ciebie stronie - byc moze sa tam
    > mp3 z muzyka, ktorej autorzy sie zgodzili na jej rozpowszechnianie za friko.
    > Nie wiem, bo nie znam tej strony. Ale nie przypuszczam, aby na stronie WP
    > byla jakas lewizna, a wiec jesli sa tam legalne to oczywiscie prawo karnemu
    > nic to tego.
    > Pisze raczej o tych mp3 ktore sa sicgane przez p2p lub inne takie albo
    > wprost ripowane z orginalnych plyt cd.

    Ale w jaki sposob rozpoznac jedne mp3 od drugich? Jako podpowiedz
    powiem, ze sie nie da...

    Po za tym p2p to przestepstwo zwiazane glownie z UDOSTEPNIANIEM. Prawo
    autorskie (ustawa) pozwala mi sciagnac raz rozpowszechniony utwor. I nie
    ma w tym przestepstwa. Nie moge go tylko dalej rozpowszechniac.

    Co do ripowania 0- to weszla jzu ustawa, ze obejscie zabezpieczen jest
    karane?

    A co z plytami, ktore nie maja zabezpieczen (tak, istnieja, istnaily i
    beda takie istniec).

    > W kazdym razie jesli znajdzie sie na dysku np mp3 z muzyka dajmy na to
    > zespolu U2 albo innego Majkela Dzeksona :-) to podmiot reprezentujacy jego
    > prawa - powiedzmy ze jest to Sony Music Polska- chyba wie czy uprawniony sie
    > zgodzil czy nie. A jesli nie to mozliwy jest wniosek o sciganie od
    > pokrzywdzonego.

    A co zmoim nawiazaniem do ustawy o prawie autorskim i dozwolonym uzytku
    rozpowszechnionych utworow?

    > Tak wiec jesli autor wpuscil do sieci jakis utwor z gory zgadzajac sie na
    > jego darmowe rozpowszechnianie to oczywiscie nie moze byc mowy o zadnym
    > przestepstwie (tak zrobila kiedys chyba Kayah), a jesli takiej zgody nie
    > wyrazil to jest to przestepstwo.

    No wlasnie nei jest. Nie am na to paragrafu.

    --
    2007