  • Data: 2007-09-16 16:48:37
    Temat: Re: Kontrola drogowa - pytanie
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fcjh5j$tbp$1@achot.icm.edu.pl...
    > Witam!
    > Zostałem zzatrzymany, Policjant twierdził, że jechałem jak to stwierdził
    > wężykiem, środkiem swojego pasa, zostałem sprawdzony itp. Oczywiście policjant
    > powymądrzał się i puściłmnie z "pouczeniem".
    Badał Cię alkomatem? Postawił jakiś zarzut?
    (...)
    > Dzisiaj dostałem telefon że mam się zgłosić na komendę po dobiór mandatu -
    Zaraz, co znaczy "zgłosić się po odbiór mandatu" ? Podpisałeś go na miejscu
    zdarzenia? No nie. Więc wedle mojej najlepszej wiedzy ma on taką samą moc
    prawną, jak papier toaletowy.

    > w notatce policjant stwierdził, że po pouczeniu oddaliłem się dalej nie
    > stosując się do jego pouczenia a towarzyszący mu poicjant dokonał pomiaru
    > prędkości odjeżdzjącego motocykla - 108 km/h. Napisane jest że pomiaru
    > dokonali radarem ręcznym Rapid i coś tam jeszcze.
    Rozumiem, że wezwali by Cię celem wyjaśnienia tej sytuacji. Ale mandat? Jakaś
    paranoja!

    > Mam się za tydzień stawić na komendę - zostalem puczony że jesli odmówie
    > odebrania mandatu zostanie sprawa skierowana do sądu.
    Jak napisałem, mandat musi być wystawiony przy tobie i podpisany. Skieruj pismo
    z zażaleniem na fakt zatrzymania. Tak swoją drogą - wiesz wogóle, kto Cię
    zatrzymał ?