  • Data: 2009-06-26 05:47:58
    Temat: Re: Kontrola biletów i błąd kontrolera - kto poniesie koszty?
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek pisze:

    > Alez ja to napisałem już kilka razy. Nie można zostać ukaranym za brak
    > dowodu przy sobie.
    >
    > Można dostać fakturę, za zmianę trasy środka transportu

    Nieprawda. Można dostać fakturę za "powodowania zatrzymania lub zmiany
    trasy środka transportowego *bez uzasadnionej przyczyny*."
    Pasażer w ogóle nie powoduje zatrzymania lub zmiany trasy środka
    transportowego - pasażer posiada ważny bilet w świetle przepisów
    taryfowych przewoźnika (zawarł umowę z przewoźnikiem), nieznanych
    niedouczonemu kontrolerowi. Jeśli przewoźnik potrzebuje wyroku sądowego,
    żeby stwierdzić ten oczywisty fakt, to robi to na swój koszt. Pasażer
    działa w dobrej wierze i nie ma obowiązku zakładania, że jego bilet
    będzie kwestionowany, podobnie jak nie ma obowiązku posiadania przy
    sobie dokumentu tożsamości.

    > j.w.
    > włącz się do dyskusji jak już będziesz po lekturze.

    I vice versa? Tylko mówmy o PP, a nie jego frywolnej interpretacji.

    > Nie nie byłby.
    > Pretensje do Warszawy.

    Oki, tu ja się nie upieram.

    Pozdr.!