  • Data: 2009-06-26 00:04:53
    Temat: Re: Kontrola biletów i błąd kontrolera - kto poniesie koszty?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Daniel Pyra wrote:

    > Pasażer nie odmawia okazania dokumentu tożsamości, pasażer nie posiada
    > przy sobie dokumentu tożsamości, to raz. Stan wojenny skończył się ponad
    > 20 lat temu, to dwa. Policjant ma prawo wylegitymować każdego pod byle
    > bzdurnym powodem, ale nie ma przepisu, który pozwalałby na ukaranie za
    > brak przy sobie dokumentu tożsamości ani obciążyć kosztami związanymi z
    > ustaleniem tożsamości, to trzy.

    Alez ja to napisałem już kilka razy. Nie można zostać ukaranym za brak
    dowodu przy sobie.

    Można dostać fakturę, za zmianę trasy środka transportu

    > Pytanie - z jakiego tytułu pasażer miałby ponosić jakiekolwiek koszty z
    > tytułu niekompetencji pracownika przewoźnika? Na podstawie regulaminu
    > przewoźnika? Bardzo to wątła podstawa, nie mająca raczej umocowania w
    > ustawach.

    To może jednak przeczytaj ustawę prawo przewozowe to znajdziesz umocowanie.

    > Czyżby przewoźnik regulaminem mógł sobie nadać większe
    > uprawnienia niż posiada policja?

    j.w.
    włącz się do dyskusji jak już będziesz po lekturze.

    Nie nie byłby.
    Pretensje do Warszawy.