  • Data: 2006-08-25 18:00:33
    Temat: Re: Konfiskata aparatu.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirosław Henke" <c...@m...one.pl> napisał w wiadomości
    news:ecn0lg$q3d$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli co? Może mu ten aparat zabrać i zabronić robić zdjęcia?

    Może mu zabronić robić zdjęć i ukarać go dyscyplinarnie za ich robienie. Czyli
    zabrać premię, upomnieć itp. Zabierać aparatu nie ma prawa.

    > Poza tym
    > dowiedziałem się jeszcze paru szczegółów. Otóż w umowie o pracę nigdzie
    > nie stoi, że nie można fotografować, jedynie przy wejściu do centrum
    > handlowego jest przekreślony aparat oraz jakiś tam regulamin (oba możemy
    > olać jak wiadomo)

    Nie możemy. Ja albo Ty możemy sobie zarównjo ów przekreślony aparacik jak i ich
    badziewny regulamin mieć w głebokim poważąniu. Ale dla praciownika centrum
    handlowego są to polecenia przełożonego, które są dla niego wiążące.

    > , natomiast na samym sklepie wewnątrz centrum nie ma
    > żadnego znaku czy napisu. Poza tym w umowie o pracę jest napisane, że
    > pracownik może przebywać w zakładzie pracy poza godzinami pracy jedynie
    > za zezwoleniem przełożonego. Jak to rozumieć? Nie mówię o samym
    > absurdzie, że przecież pracownik nie opuści zakładu pracy po zakończeniu
    > przez teleportację i takoż się w nim nie zjawi, ale załóżmy, że chce
    > zrobić zakupy - co wtedy? Czy nie ma tu jakiejś sprzeczności z przepisami?

    Bo kopiowali tę umowę z jakiegoś wzoru. Wzór pewnie dotyczył jakiejś firmy
    produkcyjnej albo innego zamkniętego zakładu. Tam takie zapisy są normą. Chodzi
    chociażby o odpowiedzialność za wypadki w pracy. W wypadku sklepu to jest
    oczywisty absurd. Jeśli juz bardzo chcieli bardzo to normować, to powinni
    dookreślić, że chodzi o pomieszczenia nie przeznaczone dla dostępu publicznego
    przez klientów.