  • Data: 2008-07-08 20:05:54
    Temat: Re: Komputer służbowy - jak bardzo jest prywatny?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomek MG" <t...@g...pl> wrote
    > Jeśli kolega z pracy wchodzi poprzez mój komputer służbowy na moje konto
    > pocztowe (mozilla zapamiętuje) i sprawdza sobie moje listy, to złamał
    > prawo?

    Odpowiedzialność karna jest wtedy, gdyby złamał przy tym jakieś
    zabezpieczenie.
    Jeśli natomiast np. zostawiłeś niewylogowane konto itp. to IMO
    odpowiedzialności karnej nie ma. Patrz. 267kk
    Korespondencja jest dobrem osobistym chronionym przez KC, ale nie wiem czy
    samo czytanie jest naruszeniem dobra i to nadającym się do złożenia pozwu
    przeciw "koledze".