    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <oo9n54$bmd$1@node2.news.atman.pl> <ooa6nk$l7l$1@node1.news.atman.pl>
    <oob47a$2qe$11@node2.news.atman.pl> <oobqo8$p4i$1@node2.news.atman.pl>
    <ooivjk$abu$1@node2.news.atman.pl> <oojjof$s44$1@node1.news.atman.pl>
    <oolamu$hpb$1@node1.news.atman.pl> <oolku0$nm0$2@node2.news.atman.pl>
    <ooll9f$ois$1@node2.news.atman.pl> <oom07v$3bl$1@node2.news.atman.pl>
    <oom1ui$503$1@node2.news.atman.pl> <oomhn1$k3d$2@node2.news.atman.pl>
    <oomhs1$onr$1@node1.news.atman.pl> <ooo5o5$b81$2@node1.news.atman.pl>
    <ooo60o$bn6$1@node1.news.atman.pl> <oop9m8$e0p$3@node1.news.atman.pl>
    <a...@b...pl> <oopcbr$e0p$5@node1.news.atman.pl>
    <59b0fa41$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <59b10eda$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    Subject: Re: Komornik z Mławy cd.
    Date: Thu, 7 Sep 2017 12:40:54 +0200

    dyskusyjnych:6ab8f283-27e5-4a1a-b4b3-157718165a23@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 7 września 2017 11:18:20 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    >Masz coś na poparcie powyzszego

    Jakos tak pisano w mediach, nie upieram sie, ze rzetelnie.
    Mowisz, ze to kwota ustalona przez sad ?

    http://wyborcza.biz/biznes/1,147582,19023201,rolniko
    wi-nieslusznie-zabrali-ciagnik-teraz-odzyskal-pienia
    dze.html
    Z tego by wynikalo, ze to juz jakas obopolnie uzgodniona kwota ... ale
    znow sie nie upieram.

    >Pewnie by jakiś rzeczoznawca ustalił.

    Ale czyz moze byc lepsze ustalenie, niz wynik licytacji ? :-)

    Rzeczoznawcy .. sprawa krzywdy Krzywdow we Wroclawiu sie zakonczyla,
    czy ciagle nie ?

    >Jak sad ostatecznie stwierdzi że niewinny a tylko media sprawę
    >rozdmuchały.

    >A to niech już Shrek doprecyzuje

    Ja moge doprecyzowac za siebie - ktos tu jest winny, a jak sad winy
    nie znajduje, to niech sam wyplaci odszkodowanie :-P

    >Wg mnie jak komornik błąd popełni to stratę powinien wyrównać
    >Jak popełnił przestępstwo to winien być ukarany.

    IMO - powinien ciagnik zwrocic.
    I niech jedzie do nabywcy, niech prosi o odsprzedaz, niech bedzie
    aresztowany jak postraszy,
    niech odstoi swoje w urzedach ... i dopiero gdy żądania nabywcy bedą
    zbyt wygorowane, to niech ma prawo zwrocic odpowiednia kwote.
    Plus oczywiscie stosowne oplaty za kazdy dzien opoznienia.

    >Co do zadośćuczynienia to jak wszędzie- poszkodowany udowodni jakie
    >poniósł straty to sprawca winien je wyrównać.

    I tu jest drobny niuans - strata jedna, a zawinil np komornik, bo
    zabral, i sad, bo na czas nie rozpatrzyl.

    IMO - obaj powinni zaplacic pelna kwote, to nastepnym razem by lepiej
    pilnowali :-P

    >A tak na marginesie Lepper mi się przypomniał jak swego czasu drogi
    >blokował i transportowcy wykuliczali jakie to oni milionowe straty
    >ponoszą. Lepper się wtedy zapytał czy te milionowe obroty(jak blokad
    >nie było) to są w pity wpisane. Bo skoro każdy dzień blokady to
    >100tys strat to znaczy że taki przedsiębiorca 100tys dziennie zarabia
    >jak blokady nie ma więc w pitach winno być

    No to nie calkiem mial racje, bo np kar za opoznienie dostawy w PIT
    nie wpisze, tzn wpisze, ale po stronie kosztow.
    Zyski z PIT/CIT latwo podzielic, ale dochodza inne koszty - np kary za
    opoznienie splaty raty, bo auto stalo zamiast zarabiac.
    No wlasnie raty ... znow koszta, a nie zysk.

    Zboze w polu tez trzeba zebrac o czasie, a nie zaslaniac sie odsetkami
    ustawowymi.

    >Ciekawym jestem jak pełnomocnik rolnika z Mławy te 200tys wyliczył-
    >tym bardziej ze ponoć jakiś sponsor zaraz po egzekucji rolnikowi swój
    >ciągnik użyczył i robić maił czym. I nie żebym te 200tys kwestionował
    >tylko ciekawi mnie jak to uzasadnione.

    Ja tam troche kwestionuje, pytanie czy sad bedzie kwestionowal
    wysokosc, czy zasadnosc w ogole.

    Za te przezycia odszkodowanie sie zalezy.
    Najlpiej takie, zeby komornik teraz przezyl swoje - w szczegolnosci
    abu byl narazony na egzekucje komornicza :-)

    >No i znając życie rolnik z tego ew 50tys dostanie a 150 pełnomocnik;)

    To byc moze rolnika satysfakcjonuje :-)

    >Tam samo zajęcie pewnie było zgodne z prawem tylko później rolnik
    >terminów nie dotrzymała a i komornik za szybko, niezgodnie z prawe
    >sprzedał.
    >Co do zajęcia samego to tam chyba było ok

    Absolutnie nie wydaje mi sie ok, skoro ciagnik nie nalezal do
    dluznika.

    W linku powyzej cos tam i dzialaniach sadu pisza, ale zaufanie do
    pismakow mam okolo zera.

    >A tu niech się Liwiusz wypowie jak być powinno
    >Wg mnie winno być tak: dłużnik przy zajęciu mówi "to nie moje"
    >wpisuje się to zastrzeżenie do papierów i ustala właściciela.

    Ale dluznika nie ma, bo np wyjechal.

    Pismaki niestety nie napisaly, co tam w protokole stalo.

    J.