  • Data: 2006-02-23 11:09:15
    Temat: Re: Komornik chce moj telewizor :(
    Od: "iza" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > przeczytac, a dopiero potem zacxac myslec jak je interpretowac. czy zle
    > mnie uczono?

    Muszę się wtrącić bo widzę że między Panami zaistniało jakieś niefortunne
    nieporozumienie ;)
    Johnson przecież przytaczał treść wyroku, a ty piszesz tu o czytaniu
    przepisów... no skoro tak to mogłeś rzeczywiście zajrzeć do kpc i przeczytać
    sobie art. 845. Wtedy nie musiałbyś się indyczyć i nadymać każąc biednemu,
    Bogu ducha winnemu Johnsonowi się tłumaczyć... ;) Zacytuję ów nieszczęsny
    przepis żeby nie było wątpliwości:
    Art. 845. § 1. Do egzekucji z ruchomości komornik przystępuje przez ich
    zajęcie.

    § 2. Zająć można ruchomości dłużnika będące bądź w jego władaniu, bądź we
    władaniu samego wierzyciela, który do nich skierował egzekucję. Ruchomości
    dłużnika będące we władaniu osoby trzeciej można zająć tylko wówczas, gdy
    osoba ta zgadza się na ich zajęcie albo przyznaje, że stanowią one własność
    dłużnika, oraz w wypadkach wskazanych w ustawie. Jednakże w razie zbiegu
    egzekucji sądowej i administracyjnej dopuszczalne jest zajęcie ruchomości na
    zasadach przewidzianych w przepisach o egzekucji administracyjnej.

    § 3. Nie należy zajmować więcej ruchomości ponad te, które są potrzebne do
    zaspokojenia należności i kosztów egzekucyjnych.

    Widzisz gdzieś w tym przepisie coś o innych miejscach, hotelach,
    schroniskach etc? W tym miejscu warto zauważyć, że to SN dopuścił się tego
    niefortunnego sformułowania, a jak wiadomo nie od dziś nawet SN nie jest
    nieomylny...
    A co do czytania przepisów to rzeczywiście dobrze Cię uczyli. Jednego jednak
    zapomnieli Cię nauczyć - zanim otworzysz buzię warto do tych książek zwanych
    kodeksami zajrzeć.

    Pozdrawiam
    Iza