eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina › Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
  • Data: 2017-01-22 23:13:12
    Temat: Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 22 Jan 2017 02:14:52 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > A będąc pozwanym w takiej sytuacji mam jakieś obowiązki? Muszę się stawić
    > na przesłuchanie jako kto - świadek, pozwany? Można złożyć wyjaśnienie na
    > piśmie? No i który sąd jest właściwy? Facet mieszka pod Radomiem, wolałbym
    > jednak sąd w Warszawie :)

    Co kto musi to nie wiem.
    Co do obrony, to chyba już ubezpieczyciel się będzie bronił.
    Ty możesz tam najwyżej świadkować.

    Właściwość sądu:
    http://wypadkidrogowe.info/wlasciwosc-sadu-w-sprawie
    -o-odszkodowanie-z-ubezpieczenia-oc-posiadaczy-pojaz
    dow-mechanicznych/

    > I wtedy też on z ubezpieczycielem jest jednym bytem i jest przypozwany?

    Tak - pozywając sprawcę kolizji drogowej zawsze przepozwanym będzie
    ubezpieczyciel OC, albo UFG w razie braku OC.
    Nie da się ścigać cywilnie bezpośrednio sprawcy bez pośrednictwa
    ubezpieczyciela.