    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja i jej nastepstwa
    Date: Mon, 20 Aug 2007 14:26:29 +0200

    Użytkownik "Wit(old)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fac028$kch$1@news.onet.pl...
    > Wielkie dzięki.
    > Policji nie było, spisaliśmy oświadczenie o winie sprawcy. Nie chciałbym
    > aby sprawca miał problemy karne, a jednocześnie chciałbym odszkodowanie. Z
    > twojego drugiego posta wynika ze taki scenariusz jest możliwy? Dobrze
    > myślę?
    > Witek

    witam!

    osobiście nie miałem nigdy takiej sytuacji, jak twoja, ale w taki sposób jak
    opisałem w drugim poście zgłasza się szkodę - tam sie określa, czy to szkoda
    majątkowa, czy na osobie, ale gdy na osobie, to trzeba mieć dokumentację
    lekarską - bez niej nie ocenią uszczerbku na zdrowiu i wielkości należnego
    odszkodowania; przy szkodzie majątkowej najlepiej przedstawić zdjęcia
    samochodu, chyba że w oświadczeniu sprawcy jest wskazane, jakie elementy
    twego pojazdu uległy uszkodzeniu; jednak zdjęcia to lepszy dowód
    na odpowiedz z zakładu ubezpieczeń czekasz maksymalnie 30 dni licząc od daty
    zgłoszenia informacji o wypadku ubezpieczeniowym, chyba że ubezpieczyciel
    zażąda dodatkowych dokumentów niezbędnych do oszacowania szkody i ustalenia
    ostatecznej wysokości naleznego odszkodowania - wtedy dodatkowe 14 dni
    (art.817kc), ale praktyka jest w tym zakresie różna; szczegółowy masz w OWU
    umowy OC sprawcy

    pzdr