    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kłamstwo oświęcimskie, jaki paragraf
    Date: Sun, 21 Feb 2010 00:05:47 +0100

    news:4b805825$1@news.home.net.pl...

    > A gdzie jest ta granica? Skoro twierdzisz, że było to 4 000 000, to czy
    > stwierdzenie, że było to raczej 3 999 999 jest już "kłamstwem
    > Oświęcimskim" czy nie? Od ilu pominiętych ofiar mamy już do czynienia z
    > kłamstwem, od jednej, dziesięciu, stu, a może dopiero od miliona?

    Przestępstwem jest zaprzeczanie zbrodniom hitlerowskim wbrew faktom.
    Określa to Ustawa z dnia 18 grudnia 1998 r. o Instytucie Pamięci Narodowej
    Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu/ Ale w mojje ocenie
    na podstawie tych przepisów nie można kogoś ścigać za dywagacje na temat
    ilości faktycznie zamordowanych. Po pierwsze nie znamy ich faktycznej
    liczby. To czym dysponują historycy, to zdaje się - z tego co się
    orientuję - jedynie oszacowania. Oparte o "moc przerobowe", możliwości
    transportu czy faktyczny ubytek populacji żydowskiej. Sądzę, że błąd w tych
    oszacowaniach może być bardzo duży. Jak duży - nie wiem, ale na pewno
    pojedyncze osoby w gę nie wchodzą.