eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKierunkowskaz i skrzyzowanie pod ostrym katemRe: Kierunkowskaz i skrzyzowanie pod ostrym katem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "Jgor" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kierunkowskaz i skrzyzowanie pod ostrym katem
    Date: 18 Mar 2006 10:56:58 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 35
    Message-ID: <0...@n...onet.pl>
    References: <1...@n...sakowski.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1142675818 30612 213.180.130.18 (18 Mar 2006 09:56:58
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 18 Mar 2006 09:56:58 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.18.154.42, 192.168.243.151
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; U; pl) Opera 8.50
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:374855
    [ ukryj nagłówki ]

    > AdamS napisał:
    > > >> G1
    > > >>  \
    > > >>   \
    > > >> P--*--G2
    > >
    > > A czy w sytuacji jazdy z prawego G do P według Ciebie też nie należy
    > > niczego sygnalizować. Przecież też jedzie na wprost?
    >
    > _Należy_ sygnalizować tak: G2->G1 -- w prawo, G2->P -- wcale.
    >
    > Ale mam świadomość, że niektórzy nie sygnalizują jadąc prosto, a
    > niektórzy skręcają w prawo. I dlatego, żeby obserwator mojego zachowania
    > nie musiał zgadywać którą opcję reprezentuję, sygnalizuję G2->P w lewo,
    > ile oczywiście to nie prowadzi do niejednoznaczności (na powyższym
    > przykładzie nie prowadzi).


    Dając lewy kierunkowskaz przy jeździe G2->P dajesz, z odpowiednim wyprzedzeniem,
    jadącemu za tobą wyraźną informację, czego może się on po tobie spodziewać. Może
    się on spodziewać, że będziesz dosyć gwałtownie hamował, aby przepuścić jadącego
    na kierunku G1-G2, a więc lewy kierunkowskaz będzie tu dla niego sygnałem
    zwiększenia czujności, a może nawet zwiększenia odstępu od ciebie, aby w razie
    czego również spokojnie wyhamować.
    Mnie osobiście drażni brak lub zbyt późńe sygnalizowanie kierunkowskazem zamiaru
    wykonania manerwu przez jadącego przede mną. Bardzo często jest tak - najpierw
    ostry hamulec, a dopiero przed samym skrętem kierunkowskaz (jeżeli nie już w
    czasie skrętu!). Myślę, że jest to przyczyna wielu wypadków.....

    Pozdrawiam
    Jgor


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1