eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKierunkowskaz i skrzyzowanie pod ostrym katemRe: Kierunkowskaz i skrzyzowanie pod ostrym katem
  • Data: 2006-03-18 09:56:58
    Temat: Re: Kierunkowskaz i skrzyzowanie pod ostrym katem
    Od: "Jgor" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > AdamS napisał:
    > > >> G1
    > > >>  \
    > > >>   \
    > > >> P--*--G2
    > >
    > > A czy w sytuacji jazdy z prawego G do P według Ciebie też nie należy
    > > niczego sygnalizować. Przecież też jedzie na wprost?
    >
    > _Należy_ sygnalizować tak: G2->G1 -- w prawo, G2->P -- wcale.
    >
    > Ale mam świadomość, że niektórzy nie sygnalizują jadąc prosto, a
    > niektórzy skręcają w prawo. I dlatego, żeby obserwator mojego zachowania
    > nie musiał zgadywać którą opcję reprezentuję, sygnalizuję G2->P w lewo,
    > ile oczywiście to nie prowadzi do niejednoznaczności (na powyższym
    > przykładzie nie prowadzi).


    Dając lewy kierunkowskaz przy jeździe G2->P dajesz, z odpowiednim wyprzedzeniem,
    jadącemu za tobą wyraźną informację, czego może się on po tobie spodziewać. Może
    się on spodziewać, że będziesz dosyć gwałtownie hamował, aby przepuścić jadącego
    na kierunku G1-G2, a więc lewy kierunkowskaz będzie tu dla niego sygnałem
    zwiększenia czujności, a może nawet zwiększenia odstępu od ciebie, aby w razie
    czego również spokojnie wyhamować.
    Mnie osobiście drażni brak lub zbyt późńe sygnalizowanie kierunkowskazem zamiaru
    wykonania manerwu przez jadącego przede mną. Bardzo często jest tak - najpierw
    ostry hamulec, a dopiero przed samym skrętem kierunkowskaz (jeżeli nie już w
    czasie skrętu!). Myślę, że jest to przyczyna wielu wypadków.....

    Pozdrawiam
    Jgor


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1