  • Data: 2014-01-22 17:43:16
    Temat: Re: Kierowcy mordercy
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-01-22 17:24, Liwiusz wrote:

    > Ale to nie ma znaczenia.

    Ma znaczenie - bo dyskutujemy o tym jakie jest prawdopodobieństwo, że
    ktoś spowoduje dwa wypadki w ciągu kariery - a to prawdopodobieństwo
    jest istotnie mniejsze niż że jeden.

    > Prawdopodobieństwo tego, że od dziś do końca
    > życia spowodujesz wypadek JEST TAKIE SAMO bez względu na to, czy już w
    > przeszłości miałeś wypadek, czy nie.

    Tak. Z tym że nas to nie interesuje, bo liczymy prawdopodobieństwo, że
    spowodujesz dwa wypadki w ciągu życia.

    Dokładnie jak z kostką - prawdopodobieństwo że wyrzucisz 6 jest 1/6.
    Prawdopodobieństwo, że wyrzucisz dwie szóstki pod rząd jest 1/36.

    > Czyli nie ma co dawać zniżek dla tych, co wypadki już mieli ("bo się
    > drugi nie przydarzy"), bo jak już ktoś wypadek miał ("wyrzucił 6"), to
    > ma takie samo prawdopodobieństwo spowodowania wypadku ("wyrzucienia 6"),
    > jak ten, kto tego nie dokonał.

    To akurat ty powiedzialeś:

    " Prawdopodobieństwo tego, że od dziś do końca życia spowodujesz wypadek
    JEST TAKIE SAMO bez względu na to, czy już w
    przeszłości miałeś wypadek, czy nie."

    > Pomyśl trochę.

    No właśnie myślę. I dochodzę do wniosku, że mieszamy różne pojęcia -
    prawdopodobnieństwa zjawisk zupełnie losowych (rzucanie kostkami) i
    spowodowania wypadku na które mamy wpływ - rzeczywiście
    prawdopodobieństwo wypadku zależy od stylu jazdy i ogólnej "fantazji"
    kierowców.

    Nie mniej _statystycznie_ problem tych co drugi raz mają wypadek jest
    raczej marginalny w stosunku do postulatu czapy (w celu wyeliminowania
    pojebów). Pomysł o tyle nieskuteczny, że wyeliminujesz tym jedynie
    niewielki procent tych co powodują drugi wypadek.

    Shrek.