eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKasacja samochodu PZU - Pomocy ????Re: Kasacja samochodu PZU - Pomocy ????
  • Data: 2002-06-11 18:24:00
    Temat: Re: Kasacja samochodu PZU - Pomocy ????
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    irzej wrote:
    >
    > Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:25910-1023803756@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...
    > > NIE.
    > > Szkoda calkowita jest ustalana jako stawka procentowa wartosci
    > > samochodu.
    > > Nie 100% i wiecej a na poziomie 70%
    > > Konkretna kwote stawki % okresla wlasciwy ubezpieczyciel w warunkach
    > > polisy.
    >
    > Użytkownik "irzej" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:ae5cb8$8am$1@news.tpi.pl...
    > >
    > > Widać ze pracownik ubezpieczalni odpowiada, zaraz znajdę orzeczenie sądu
    > > które stanowi zupełnie inaczaj :-)
    >
    > Jak obiecałem, tak i znalazłem
    > sorki to nie orzeczenie sądu a artykuł prasowy poparty orzeczeniem :-)
    >
    > [...]
    > Ubezpieczalnia ma bowiem prawo wypłacić odszkodowanie równe wartości
    > rynkowej pojazdu na dzień wypadku, umniejszonej o wartość "pozostałości".
    > Uprawnienie takie przysługuje jednak tylko i wyłącznie w przypadku, gdy
    > remont samochodu pociągałby za sobą nadmierne koszty dla zakładu ubezpieczeń
    > (tak m.in. w wyroku Sądu Najwyższego z dnia 1 września 1970 roku, sygnatura
    > II CR 371/70).
    > Zdaniem większości praktyków prawa, nadmiernymi kosztami remontu są koszty
    > przekraczające wartość samochodu sprzed wypadku.[...]
    >
    > [...]Uznanie przez ubezpieczalnię, że już przy koszcie naprawy rzędu 70%
    > wartości pojazdu, naprawa ta jest nieopłacalna, gdyż rodziłaby nadmierne
    > koszty, jest bowiem daleko idącym "naginaniem" obowiązujących przepisów. W
    > przypadku takim można więc spokojnie przyjąć oferowaną kwotę (nie podpisując
    > jednak żadnego zrzeczenia się roszczeń !!!), a następnie zażądać dopłaty,
    > tak aby łącznie otrzymać kwotę wynikającą z kosztorysu naprawy sporządzonego
    > przez ubezpieczalnię. [...]
    > "Gazeta Wyborcza" z 21.02.2002 r. - "Szkoda nie całkiem całkowita. Kiedy
    > naprawę samochodu można uznać za nieopłacalną?".
    >
    > więc jak to jest??????

    no przeciez nie ma zadnej sprzecznosci z tym co powiedzialem
    ubezpieczalnia sklada propozycje likwidacji szkody,
    jedna lub 2-3 do wyboru
    akceptujesz, albo nie i dalej negocjujesz

    Mysle ze obecnie warunki likwidacji szkody =, w oparciu o kosztorysy
    napraw wedlug eurotaxu/audatexu sa korzystne, gdyz uwzgledniaja
    katalogowe ceny nowych czesci/podzespolow, a nie gieldowe,
    czy "kup sobie Pan tanio uzywany blotnik na gieldzie"

    Kosztorys drobnej stluczki to juz 10-15% wartosci pojazdu,
    a powazniejsza kolizja to nawet 50%
    Proponuje abys zajrzal do takiego kosztorysu wykonanego przez
    rzeczoznawce wg. systemu eurotax czy audatex.
    Istotna zmienna pozycja jest cena roboczogodziny.
    A ta bywa bardzo zmienna nawet od 70 zl do 200 zl/godz.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@
    time. Presentation at Ig Nobel Prize Ceremony (October, 2002 Harvard)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1