  • Data: 2006-11-30 17:38:53
    Temat: Re: Karty SIM w koszty firmy!!!
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Posiadam firmę jednoosobową, rozliczam się na podstawie ksiazki. Kupiłam
    > ostatnio (na fakturę) telefon w simplusie. W związku z tym kupuję karty
    > doładowujące (również na fakturę). Moje pytanie brzmi: Czy musze dany nr
    > tel. miec zarejestrowany na moją firmę czy wystarczy jak przedstawie
    > (podczas ewentualnej kontroli) fakturę za zakup danego telefonu.

    Moim zdaniem nie musisz miec zarejestrowanego. Kupiłeś go do na potrzeby
    działalności gospodarczej. Zakupy te będą kosztem, jeśli udowodnisz, że
    wydatek ten był poniesiony w celu osiagnięcia przychodów. W przypadku
    telefonu to jest łatwe do udowodnienia (w końcu klient musi sie do Ciebie
    dodzownić, a jak sie dodzwoni, to mozliwe że zostawi ci jakieś zamowienie).

    > I czy w związku z tym można koszt zakupu telefonu oraz kart doładowujących
    > dać w
    > koszty firmy. Innymi słowy - czy w czasie kontroli UKS wnika on, czy dany
    > telefon rzeczywiscie "nalezy" do firmy i czy karty kupowane są na pewno do
    > tego telefony czy np. do jakiegoś innego i np. tylko wrzucam je w koszty
    > bez
    > uzasadnienia???

    Co do telefonu to myslę że nikt nie będzie miał zastrzerzeń. Co zaś do
    doładowań - to juz zależy od kontrolera. Może Ci zakwestionować (małe
    szanse) zaliczenie do kosztów wydatków na doładowanie, jesli jego zdaniem
    nie spełniają one wymogów a art. 22 ust. 1 ustawy o PIT (nie są ponoszone w
    celu osiagnięcia przychodu). I wtedy to na tobie spadnie zadanie
    udowodnienia że jednak te doładowaia dotyczyły tego numeru telefonu i że
    połączenia które wykonywałeś służyły do osiagniecia przychodu. Oczywiście
    bilingów od Ciebie nikt nie zarząda, ale dzięki nim znacznie łatwiej będzie
    to udowodnić. I nikt nie oczekuje solidnych dowodów. Wystarczą często takie
    na logikę. Prawie pewne jest, że jeśli prowadzisz np. małą firmę budowlaną
    to nie będziesz dzownił o 3 w nocy. Jesli takie połączenia będą na bilingu,
    to znaczy że jest coś nie tak. Co nie znaczy że nie jest nie do obrony -
    zawsze mogło sie coś nieprzewdzianego wydarzyć).

    --
    pozdrawiam, jacenty