    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Karetki!!!!!!
    Date: Mon, 8 Dec 2003 23:59:23 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc118.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "wiciu" <w...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:br2u3t$sbd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Twoje obawy są w pełni uzasadnione. Ale to Pogotowie jakby co, będzie
    musiało przed sądem dowieść, że wezwanie myło nieuzasadnione, a nie
    pacjent że karetkę wzywał zasadnie. Czy im będzie się chciało handryczyć o
    200 zł? Po za tym, to nie ma złotego środka.

    Nie wiem czy teraz to funkcjonuje, ale pamiętam, że takie podobne
    funkcjonowało już pod koniec lat 80-tych. Wówczas w razie stwierdzenia
    bezpodstawnego wezwania sanitariusz wypisywał wezwanie do zapłaty. Tylko,
    że wówczas zależało to od odległości. To szmat czasu, ale jakoś nie
    przypominam sobie, by ulice były zasłane zwłokami umierających bez pomocy.

    Mam jednak świadomość, że to były trochę inne czasy. Nie wiem jak
    dokładnie będą przepływać te środki. Jeśli na wzór mandatów będą spływać
    do budżetu, to wydaje mi się, że nie powinno być jakiś poważniejszych
    zaciągnięć ze strony personelu karetek. Ale jeśli nie daj boże to ma być
    bezpośrednio do budżetu danej stacji pogotowia, to faktycznie poniekąd
    słuszna idea może w praktyce doznać niemałego uszczerbku i zacznie się
    polowanie na czarownice. Czy ktoś wie, gdzie te środki idą?

    Zobaczymy, jak to będzie funkcjonowało w praniu.