  • Data: 2011-06-13 15:34:15
    Temat: Re: Kara za zerwanie umowy (476 KC)
    Od: "Robert" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mvoicem" napisał:

    > Jeżeli firma zamiast przypomnieć o tym że klient ma wpłacić zaliczkę, wzywa do
    > uregulowania kary umownej, która wg umowy powinna wynosić 0zł, zaś w kwotę
    > wpisuje jakąś sumę z d... wziętą, to w dobie "klient nasz pan" i innych tego
    > typu nowoczesnych wynalazków, uważam taką firmę za co najmniej dziwną i
    > odradzałbym z taką firmą prowadzić jakiekolwiek interesy.

    Ja także nie byłem 100% fair. Ale firma nie poniosła żadnych wymiernych strat
    oprócz 10 minut rozmowy w biurze. Nie mieli nawet dokładnych wymiarów blatu.
    Miałem im dopiero dowieźć umywalkę, żeby zrobić szablon. Więc nie jest tak, że
    oni już coś pocieli, zamówili, bo nawet nie wiedzieli na dobrą sprawę co mają
    zrobić. Wycena była zrobiona na podstawie ustnie podanych wymiarów "mniej
    więcej".

    > Zauważ że:
    > - par. 4 umowy mówi o tym że wykonawca nie rozpocznie prac dopóki nie
    > dostanie zaliczki. Nie ma zaliczki, nie ma nakładów na umowę, nie ma szkody.

    Nie było żadnej zaliczki. Żadnej.

    > - par 4 mówi także o tym, że Robert ma zatwiedzić projekt, jak rozumiem
    > podpisanie umowy i wrzucenie jej do szuflady to był cały kontakt Roberta z tą
    > firmą.

    Nie zatwierdzałem żadnego projektu.

    > Więc moim nieprawniczym okiem, potencjalnemu wykonawcy nic się od Roberta nie
    > należy. Mogę się jednak mylić.
    >
    > No chyba że firma jednak do Roberta dzwoniła, próbowała się umówić na pomiar,
    > wciskała mu do ręki projekt do zatwierdzenia, a ten się opędzał jak od
    > natrętów. Ale nic takiego Robert nie napisał.

    Nikt do mnie nie dzwonił, nie przesyłał żadnych projektów. Nic innego nie
    podpisywałem. Jedyny ich kontakt, to teraz wezwanie do zapłaty kary.

    > p. m.

    Dziękuję,
    Robert