  • From: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kaloryfer, a licznik ciepla
    Date: Mon, 16 Dec 2002 00:23:56 +0100

    > Na płyn, tak.
    > Elektroniczne są the best.
    > Za ubiegły sezon grzewczy, przy temperaturze w mieszkaniu średnio 23-24,
    > zwrot ponad 1300 pln :-)

    Nie słyszałem aby z płynem się psuły a elektroniczne owszem około tysiąca
    musieli wymienić w Szczecinie, jak jeszcze przed sezonem grzewczym zaczęły
    intensywnie tykać. Podzielnik to podzielnik nie ma znaczenia jaki, zasada
    aby wszyscy podłączeni do właściwego licznika mieli takie same i to czy
    paruje w lecie czy tyka nie ma znaczenia bo wszystkim tak samo i wychodzi na
    zero dopiero w sezonie są różnice. NIE PŁACIMY ZA KRESKI NA PODZIELNIKU !
    Najogólniej liczy się zużycie z licznika podzielone przez sumę wszystkich
    kresek wszystkich mieszkańców i mnoży przez własne kreski podzielnika.
    Otrzymujemy z tego ile ze wskazania licznika przypada na nas, dochodzą do
    tego różne wskaźniki i opłaty stałe itp.
    Z tymi dużymi zwrotami to niekiedy mydlenie oczu przez spółdzielnie. Zasada
    jest taka że przez cały rok płacimy zaliczki a zwrot po rozliczeniu rocznym
    (+ czas na rozliczenie) a pieniążki leżą na koncie spółdzielni. Nie
    zastanowiło was dlaczego co roku wszyscy mają duże zwroty ? Nasz
    spółdzielnia była prekursorem w Polsce termomodernizacji zaczęli od węzłów
    cieplnych i automatyki ( nigdy nie jest za gorąco na klatce jak do tej pory
    gdzie indziej). Po kilku latach obniżyli nam zaliczki o ileś procent i nie
    ma teraz tak dużych zwrotów (ja 300-500) ale zdarzają się i dopłaty.