  • Data: 2005-05-29 12:46:52
    Temat: Re: KTO sie boi stenogramów w sadach?
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alek wrote:

    > Użytkownik "Marcin" <m...@s...waw.towyrzuc.pl> napisał w wiadomości

    > A da się to rozdzielić?

    Oczywiście że się da.

    (1) Ja pracuję u kogoś gdy ten ktoś mi płaci a ja wykonuję pracę z jego
    punktu widzenia użyteczną

    (2) Ja zatrudniam kogoś, gdy komuś płacę za wykonanie pracy z mojego punktu
    widzenia użyteczną.

    Na ile się orientuję, kodeks pracy przewiduje kary dla mnie tylko w sytuacji
    (2). Podobnie prawo ubezpieczeń społecznych i o PiT (jako płatnika).
    Pytanie: czy osobę z punktu (1) można obciążyć z tytułu PITu? Wszak nie
    dostanie od "pracodawcy" odpowiedniego zaświadczenia o dochodach (czyli
    PiTu 11 chyba?)