  • Data: 2009-01-12 12:22:58
    Temat: Re: [KP, BHP] Inspektor ochrony przeciwpożarowej
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-01-12, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Pewnie na początku będzie sporo zatargów z PIP które dostanie prikaz
    > mandatowania ile wlezie i za 2-3 lata będzie już jakieś orzecznictwo.

    http://www.mps.gov.pl/index.php?gid=339&news_id=1391

    "[...] Dlatego Minister Pracy i Polityki Społecznej Jolanta Fedak
    zwróciła się 8 stycznia 2009 r. do Głównego Inspektora Pracy Państwowej
    Inspekcji Pracy Tadeusza Zająca z prośbą o niekorzystanie z posiadanych
    uprawnień, dotyczących karania pracodawców za niespełnianie wymagań
    kwalifikacyjnych przez pracowników wyznaczonych do wykonywania czynności
    z zakresu ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji pracowników. Minister
    proponuje wykorzystywanie w większym stopniu innych środków
    prewencyjnych. Równocześnie MPiPS podejmie próbę przekonania Komisji
    Europejskiej do wprowadzenia zmian legislacyjnych, uwzględniających
    potrzeby także małych przedsiębiorstw. "

    A tu ciekawy punkt widzenia:
    http://www.mps.gov.pl/index.php?gid=1258

    "[...] A więc nie jest to obowiązek nowy. Zgodnie z brzmieniem art. 3 wyżej
    wymienionej ustawy, obowiązek zabezpieczenia budynku, obiektu lub terenu
    przed zagrożeniem pożarowym lub innymi zagrożeniami, spoczywa na osobach
    fizycznych, osobach prawnych, organizacjach lub instytucjach
    korzystających ze środowiska, budynku, obiektu lub terenu.

    [...]

    Tak więc obowiązki w zakresie ochrony przeciwpożarowej
    wynikają już z obowiązującego prawa i problemy z wdrożeniem
    obowiązku wynikającego z art. 2091 § 1, pkt 2, lit. b
    znowelizowanego Kodeksu pracy będą mieli tylko ci pracodawcy,
    którzy dotychczas nie w pełni przestrzegali przepisów ustawy
    o ochronie przeciwpożarowej."

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl