eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ??? › Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
    Date: Mon, 24 Sep 2007 20:14:05 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0709242007310.3764@athlon64>
    References: <fcsqt7$1kk$2@nemesis.news.tpi.pl> <fct03a$8kq$1@inews.gazeta.pl>
    <fd7muk$k8t$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1190658596 5641 83.16.62.66 (24 Sep 2007 18:29:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Sep 2007 18:29:56 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fd7muk$k8t$1@atlantis.news.tpi.pl>
    X-X-Sender: moj@[athlon64]
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:487731
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 24 Sep 2007, HALL 9000 wrote:

    > Dowodem zakupu jak i gwarancji jest specjalna faktura
    > ( z nadrukiem : W CELACH GWARANCYJNYCH ).
    >
    > Nie ma oddzielnego druku gwarancji z jej warunkami , więc zapewne
    > dotyczą jej warunki ogólne - bez żadnych kruczków i zapisów.


    Hm...
    Jeśli zakup był "konsumencki", to w ustawie:
    http://www.konsumenci.kalisz.pl/index.php?option=com
    _content&task=view&id=46&Itemid=61
    ...jest pewien przepis, odmiennie regulujący sprawę "defaultów" wobec
    zasad ogólnych.
    Brzmi on tak:
    +++
    Art. 13.
    1. Udzielenie kupujšcemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty
    przez oœwiadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym
    lub reklamie, odnoszšcych się do towaru konsumpcyjnego; okreœla ono
    obowišzki gwaranta i uprawnienia kupujšcego w przypadku, gdy
    właœciwoœć sprzedanego towaru nie odpowiada właœciwoœci wskazanej
    w tym oœwiadczeniu.
    [---UWAGA---]
    Nie uważa się za gwarancję oœwiadczenia, które nie kształtuje obowišzków gwaranta.
    ---

    Polecam również resztę treści tego artykułu oraz art.3 na który się
    powołuje

    Może ktoś skomentuje, ale obawiam się iż jeśli nie ma ŻADNEGO obowiązku
    gwaranta ujętego na piśmie, to albo istnieje gwarancja w postaci:
    - opisu ujętego w reklamie - w prasie, na pudełku, w ulotce reklamowej...
    - "ogólnych warunkach gwarancji" które są powszechnie znane, albo co najmniej
    "łatwo dostępne" dla kupującego (wywieszka w sklepie, strona www producenta....)

    ...albo... no właśnie. Albo to nie jest gwarancja.

    Mogę prosić o komentarz?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1