-
1. Data: 2007-09-19 21:40:06
Temat: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
Od: "HALL 9000" <n...@s...com>
Witam.
Zepsuł mi się TV , buuuuu .....
Kupiłem go poprzez internet .
Sprzedawca i jego serwis mieści się 500 km. ode mnie .
Czy sprzedawca/gwarant ma obowiązek zwrócić koszt dostarczenia
urządzenia do serwisu . Za komuny jak coś ważyło ponad 40 kg. to
transportem zajmowali się " ONI " :) , a tak pare napraw i koszty
rosną do nieba ! :(
Jak to teraz jest - Federacja Konsumentów nie odpowiada na maile .
Ma ktoś z Was wiedzę w tym temacie ?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2007-09-20 05:22:54
Temat: Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
Od: kam <x#k...@w...pl#x>
HALL 9000 pisze:
> Czy sprzedawca/
tak
> gwarant
a co jest w gwarancji?
KG
-
3. Data: 2007-09-20 05:39:51
Temat: Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>
HALL 9000 pisze:
> Witam.
>
> Zepsuł mi się TV , buuuuu .....
>
> Kupiłem go poprzez internet .
>
> Sprzedawca i jego serwis mieści się 500 km. ode mnie .
>
> Czy sprzedawca/gwarant ma obowiązek zwrócić koszt dostarczenia
> urządzenia do serwisu .
W gwarancji sprawdzałeś ?
tam masz opisane warunki i zapewne jest info kto i na czyj koszt ma
dostarczyć sprzęt. TV za zwyczaj mają zewn. gwarancje i może niedaleko
ciebie jest punkt serwisowy.(chyba że TV firmy no name)
-
4. Data: 2007-09-20 15:52:13
Temat: Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
Od: PlaMa <m...@w...pl>
HALL 9000 pisze:
> Czy sprzedawca/gwarant ma obowiązek zwrócić koszt dostarczenia
> urządzenia do serwisu . Za komuny jak coś ważyło ponad 40 kg. to
> transportem zajmowali się " ONI " :) , a tak pare napraw i koszty
> rosną do nieba ! :(
Niezgodność towaru z umową, sprzedawca ma chyba obowiązek zapłacić za
przesyłkę towaru itp.
pozdrawiam.
PlaMa
-
5. Data: 2007-09-20 20:00:25
Temat: Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
Od: Kuba <c...@o...pl>
HALL 9000 pisze:
> Witam.
>
> Zepsuł mi się TV , buuuuu .....
>
> Kupiłem go poprzez internet .
>
> Sprzedawca i jego serwis mieści się 500 km. ode mnie .
>
> Czy sprzedawca/gwarant ma obowiązek zwrócić koszt dostarczenia
> urządzenia do serwisu . Za komuny jak coś ważyło ponad 40 kg. to
> transportem zajmowali się " ONI " :) , a tak pare napraw i koszty
> rosną do nieba ! :(
>
> Jak to teraz jest - Federacja Konsumentów nie odpowiada na maile .
>
> Ma ktoś z Was wiedzę w tym temacie ?
>
> Pozdrawiam
>
>
Polecam najpierw przejrzeć umowę gwarancyjną, potem zajrzeć do przepisu
art. 580 par. 2 w zw z art 580 par. 1 KC a także art 8 ust. 2 ustawy o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Możesz wybrać co będzie
dla ciebie korzystniejsze: dostarczenie przez gwaranta na swój koszt
towaru (art 580 par 2 KC) czy zwrot kosztów z art 8 ust 2 ustawy.
Jasne jest, że wolałbym żeby to gwarant sam się zajął dostawą
-
6. Data: 2007-09-21 18:09:36
Temat: Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
Od: kam <x#k...@w...pl#x>
Kuba pisze:
> Polecam najpierw przejrzeć umowę gwarancyjną, potem zajrzeć do przepisu
> art. 580 par. 2 w zw z art 580 par. 1 KC a także art 8 ust. 2 ustawy o
> szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Możesz wybrać co będzie
> dla ciebie korzystniejsze: dostarczenie przez gwaranta na swój koszt
> towaru (art 580 par 2 KC) czy zwrot kosztów z art 8 ust 2 ustawy.
tylko że jeśli ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej,
to nie art.580 kc (zdaje się, że art.1 ustawy)
KG
-
7. Data: 2007-09-23 22:04:17
Temat: Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
Od: "HALL 9000" <n...@s...com>
Użytkownik "kam" napisał
> a co jest w gwarancji?
Serdecznie dziękuję za odpowiedzi i próbę wyjaśnienia zagadnienia .
Dowodem zakupu jak i gwarancji jest specjalna faktura
( z nadrukiem : W CELACH GWARANCYJNYCH ).
Nie ma oddzielnego druku gwarancji z jej warunkami , więc zapewne
dotyczą jej warunki ogólne - bez żadnych kruczków i zapisów.
Jest tylko jeden serwis w kraju i wysyłka firmą kurierską jest niezbędna.
Kto więc powinien zapłacić za transport ? Federacja Konsumentów jakoś
zwleka z odpowiedzią - na jaki zapis postanowień ogólnych się powołać ?
Google choć pomocne , także okazują się bezradne ... :(
Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję za chęć pomocy .
-
8. Data: 2007-09-24 18:14:05
Temat: Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 24 Sep 2007, HALL 9000 wrote:
> Dowodem zakupu jak i gwarancji jest specjalna faktura
> ( z nadrukiem : W CELACH GWARANCYJNYCH ).
>
> Nie ma oddzielnego druku gwarancji z jej warunkami , więc zapewne
> dotyczą jej warunki ogólne - bez żadnych kruczków i zapisów.
Hm...
Jeśli zakup był "konsumencki", to w ustawie:
http://www.konsumenci.kalisz.pl/index.php?option=com
_content&task=view&id=46&Itemid=61
...jest pewien przepis, odmiennie regulujący sprawę "defaultów" wobec
zasad ogólnych.
Brzmi on tak:
+++
Art. 13.
1. Udzielenie kupujšcemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty
przez owiadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym
lub reklamie, odnoszšcych się do towaru konsumpcyjnego; okrela ono
obowišzki gwaranta i uprawnienia kupujšcego w przypadku, gdy
właciwoć sprzedanego towaru nie odpowiada właciwoci wskazanej
w tym owiadczeniu.
[---UWAGA---]
Nie uważa się za gwarancję owiadczenia, które nie kształtuje obowišzków gwaranta.
---
Polecam również resztę treści tego artykułu oraz art.3 na który się
powołuje
Może ktoś skomentuje, ale obawiam się iż jeśli nie ma ŻADNEGO obowiązku
gwaranta ujętego na piśmie, to albo istnieje gwarancja w postaci:
- opisu ujętego w reklamie - w prasie, na pudełku, w ulotce reklamowej...
- "ogólnych warunkach gwarancji" które są powszechnie znane, albo co najmniej
"łatwo dostępne" dla kupującego (wywieszka w sklepie, strona www producenta....)
...albo... no właśnie. Albo to nie jest gwarancja.
Mogę prosić o komentarz?
pzdr, Gotfryd
-
9. Data: 2007-09-24 18:40:26
Temat: Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
Od: kam <x#k...@w...pl#x>
HALL 9000 pisze:
> Dowodem zakupu jak i gwarancji jest specjalna faktura
> ( z nadrukiem : W CELACH GWARANCYJNYCH ).
>
> Nie ma oddzielnego druku gwarancji z jej warunkami , więc zapewne
> dotyczą jej warunki ogólne - bez żadnych kruczków i zapisów.
Jeśli to jest sprzedaż konsumencka (kupiłeś bez związku z prowadzoną
działalnością gospodarczą bądź zawodową), to nie ma warunków ogólnych a
całkiem możliwe że w ogóle nie masz gwarancji.
KG
-
10. Data: 2007-09-24 20:58:57
Temat: Re: KOSZT DOSTARCZENIA DO SERWISU - KTO POWINIEN ZAPŁACIĆ ???
Od: "HALL 9000" <n...@s...com>
Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał
>
> Jeśli to jest sprzedaż konsumencka (kupiłeś bez związku z prowadzoną
> działalnością gospodarczą bądź zawodową), to nie ma warunków ogólnych a
> całkiem możliwe że w ogóle nie masz gwarancji.
>
Serdecznie dziękuję wszystkim , którzy starają się pomóc w tym temacie .
REASUMUJĄC :
- TV był nabyty w styczniu 2007 ( ponad 6 m-cy)
- kupiłem w związku z prowadzoną działalnością ( faktura na firmę )
- nie ma oddzielnego druku gwarancji , jest tylko zapis na fakturze ( gw. na
towar 24 m-ce.)
- jest jeden pkt. sprzedaży i naprawy w kraju - sprzedawca zmusza mnie do
wysyłki TV
na mój koszt ( przy kurierze,ubezpieczeniu,wadze,warunkach transportu to
duża kwota)
No co więc mógłbym się powołać, aby uniknąć kosztów transportu ?
Serdecznie pozdrawiam.