  • Data: 2002-02-11 17:25:08
    Temat: Re: KNAJPA
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Feb 2002, Kasia wrote:

    > 1. jakie wymagane zezwolenia musze posiadac aby prowadzic dzialalnosc
    > gospodarcza w postaci pub-u z alkoholem

    Musisz wystąpić do Urzędu Miejskiego o koncesję na sprzedaż alkoholu -
    osobno dla piwa, napojów poniżej i powyżej 18%. Koszt to co najmniej kilka
    tys. zł za rok (zwykle wydaje się koncesję na 3 lata) - przynajmniej w
    moim regionie. Zasady wydawania określają przepisy samorządowe (przykład
    na http://www.uwoj.wroc.pl/Dzienniki2001/DzU126/poz1626
    /1626.html)

    > 2. na jakich zasadach bede sie rozliczal z fiskusem

    Zależy od formy działalności - prawdopodobnie KPiR.

    > 3. czy to ze lokal ktorym jestem zainteresowany nigdy nie byl lokalem
    > gastronomicznym ma jakies znaczenie (chodzi mi o to czy obowiazkowo musz
    > emiec tam toalete, etc. ?)

    Musisz zapewne uzyskać pozytywną opinię organu kontroli sanitarnej.

    > 4 lokal jest polozony przy przelotoqwej ulicy w centrum sopotu (kurort) czy
    > jest to przeszkoda

    Może być, jeśli mieści się w odległości iluś tam metrów od szkoły/kościoła/
    stadionu/akademika (niepotrzebne skreślić). O tym też decydują władze
    samorządowe.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.